Thursday, December 31, 2009

Penamat dan Permulaan

Penamat.. tamat.. end.. macam-macam la...
sudah sampai penghujung.. 2009.. pengertian penuh corak warna dan gelagat..
pengakhiran yang sangat dikagumi.. dengan penuh kenangan silam...
so.. pergilah 2009...

2010 akan menemani aku esok...

Monday, December 14, 2009

Selamat Menyambut Awal Muharram

Kepada semua umat islam seluruh Hulu Langat,Selangor,Malaysia dan seluruh dunia. Saya mengucapkan Selamat Menyambut Awal Muharam dan di harap di tahun baru ini dapat la kita menghijrahkan diri kita dalam keadaan yang lagi baik. hehee...

Untung betul sekarang.. tiap kali jumaat mesti cuti punya... Disember yang penuh cuti-cuti umum.

Monday, December 7, 2009

Penghabisan penuh dengan aktiviti

Ingatkan hujung tahun boleh la aku rehat-rehat.. namun tidak juga dapat rehat...
Disember yang penuh perjadualan yang sangat-sangat ketat....

12hb Disember 2009 : Perbincangan Pemuda UMNO Cawangan
16hb - 18hb Disember 2009 : Percutian di Bukit Gambang Resort City, Pahang
19hb Disember 2009 : Program Belia di Menara Kuala Lumpur
20hb Disember 2009 : Kompang Majlis Perkahwinan Helmi, Dusun Tua, Hulu Langat.
26hb Disember 2009 : Kompang Majlis Perkahwinan Di IKBN Dusun Tua,Hulu Langat
26hb Disember 2009 : Mesyuarat Kompang Setia Sentosa, Dusun Tua, Hulu Langat
27hb Disember 2009 : Kompang Majlis Perkahwinan Hanin, Taman Desa Sentosa, Hulu Langat.

tersusun jadual .. dan banyak kerja yang perlu dilunaskan dan diselesaikan.. walaubagaimanapun aku tetap tenang menghadapi semua ini... pada waktu yang sama aku sedang menguruskan jadual untuk Januari - Disember 2010... Macam menteri lak aku ,.... hahahhaha

Sunday, December 6, 2009

Meneruskan perjuangan disaat usia dimakan waktu

Keletihan dan kepenatan bukan lagi halangan untuk aku terus menjalankan projek bersama rakan-rakan... dahulunya aku join kompang hanya sekadar suka-suka... habis je main kompang. collect duit.. hati gembira... tapi itu mungkin 10tahun yang dahulu.. nama pun dahulu.. dah tentu la dah lama... dulu dengan hanya nama Kompang Sentosa kini menjadi Kelab Kompang Setia Sentosa.. dan dah tentu peneraju kali ni adalah seorang yang berkepimpinan tinggi.. siapa lagi ketua dalam tu.. dah tentu aku.. hahahha... Jangan angkuh dan riak. itu pesan mak aku..

Apa yang nak dikatakan sekarang.. aku bukan sahaja mengambil tempahan kompang.. malah pelbagai tempahan aku akan buat.. aku lakukan ini adalah bertujuan meluaskan lagi nama kompang dan menambahkan pendapatan ekonomi kelab..

pening gak memikir.. sampai pukul 3.30pagi la aku dengan Zali memikirkan apa yang boleh dilakukan lagi.. aku harap segalanya berjalan dengan lancar.. semoga apa yang dilakukan diberkati Allah S.W.T. amin


Thursday, December 3, 2009

Aksi-aksi gedik.. hahhahah







Test webcam ni....

Hujan dikala pagi.. Melayan nama-nama wanita

Pagi ni hujan pulak.. aku tersedar pagi jam baru je bergerak ke arah 5.30pagi.. tak boleh tidur lak lepas tu..
takpe la.. aku siap-siap je la.. sesudah solat subuh.. P.E a.k.a Ustaz Sesat bangun awal juga telah memasak cekodok untuk santapan di kala pagi hening ini..
hujan masih lebat lagi.. kerana masih lebat lagi aku terpaksa menumpang P.E kerana kereta dia ada bumbung.. motor aku tak ada bumbung.. ahhaha..
sesampai office aku terus menyerbu masuk untuk punch card. tak tau apa pasal aku kelam kabut sangat.. padahal baru 7.25pagi. Handphone aku berbunyi.... "Kim, Tlg ketuk. no 57 rasanye,tq".. Aliff sms. Aku balas balik " ketuk?? pagi-pagi dah kena ketuk ketampi 57 kali, penat la".. selamba je aku jawab.. "eiiii..Bongok. punch card!!".. balas Aliff kembali..
hahha.. pagi-pagi kan dah kena bongok..
gelak aku sorang-sorang.... takpe la... pagi-pagi ni aku melayan nama-nama wanita yang sedia ada dalam external harddisk ni....

Rozana - Search
Azizah - Ahmad Jais
Suziela - Flop Poppy
Julia - Exist
Aspalela - Apek
Kasihnya Laila - Jinbara
Niki dan Rozi - KU2
Nurnilam Sari - Search & Awie
Ayu - V.E
Nina Karina - Mega

Tuesday, December 1, 2009

Lirik Pilihan

MENCINTAIMU - MAGNETO

Jauh sudah kujalani
Kisah cintaku yang penuh berduri di hati
Saat kuhancur dan rapuh
Ku tak yakin lagi cinta di dunia ini

Hari-hari ku lalui
tanpa kusadar ada yang masuk hatiku
Banyak yang inginkan dia
Dia yang tercantik hingga luluhkan hati

Yang tulus mencintaiku,
menyayangku,
memahami setiap nafasku
Saatku yakin dialah milikku
Sungguh engkau sempurnakan hidupku

Dan Tuhan masih menyayangi aku
Ia beri kau untukku

Yang tulus mencintaiku,
menyayangku,
memahami setiap nafasku
Saat ku yakin dialah milikku
Sungguh sempurnanya hidupku

Yang tulus mencintaiku,
menyayangku,
memahami setiap nafasku
Saat ku yakin dialah milikku
Sungguh engkau sempurnakan hidupku

Tanpa pernah kusadari
Sempurnanya hidupku

P/S - lagu jiwang kronic.. hehehehhe

Al-Fatihah Julizar Alyumar ( 2 Disember 2002)

Sahabat yang telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya
Doakan semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang beriman..

Monday, November 30, 2009

Sudah 4 tahun menetap di ILP Pedas

Hari ini adalah hari bersejarah dalam hidup aku sepanjang meneruskan karier dalam bidang perpustakaan. Sudah 4 tahun aku berada di ILP Pedas.. macam tak percaya sahaja.. pejam celik pejam celik aku sudah telah menjadi orang negeri sembilan secara import selama itu. banyak perkara telah berlaku sepanjang 4 tahun aku ada disini. pahit manis masam masin bacin semua ada. cuma pada tahun 2009 ini banyak perkara telah dilakukan. pada pertengahan tahun ini aku telah mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC). Macam tak percaya pula sebab memandangkan kerja aku ni kekadang rajin kekadang malas tapi lebih pada malas sahaja, hahha.. apa-apa pun aku bersyukur kerana mendapat anugerah tersebut.
Pada tahun ini juga, aku telah berpindah dari Kuaters ILP Pedas ke Taman Pedas Indah. ramai tertanya-tanya kenapa aku pindah ke kawasan luar. Sebenarnya kawan-kawan semua, aku ingin cuba mencari perjalanan hidup yang baru di dunia luar. nak tengok macam mana ragam-ragam orang di luar pula. mungkin kerana di kampung aku kerap ke sana ke sini menjadikan aku melakukan perkara yang sama di sini.
Sepanjang perjalanan kehidupan disini. aku merasa kehidupan aku telah berubah 80%, besar juga perubahan tu, mungkin benar orang kata, Hujan emas di negeri orang.. hujan batu dinegeri sendiri.. kat sini banyak mengajar aku tentang kehidupan, tentang kawan, tentang persaudaraan dan tentang kejiranan serta berkomunikasi bersama rakan sekerja. ini kerana kebanyakkan rakan-rakan yang bekerja di ILP Pedas ni baik-baik belaka. tak kira la dari peringkat mana pun .. baik pengarah hingga ke orang-orang bawahan. mereka tidak membezakan diri mereka dengan orang-orang jawatan rendah macam aku ini. Juga terima kasih pada rakan sekerja .. satu department yang banyak mengajar dan bekerjasama dengan aku sepanjang kerja. terutama En Aliff ( Godfather) banyak memaki hamun aku dan mengajar aku tentang kehidupan sepanjang berada disini.. dia juga la menyaran aku supaya belajar balik sebab dia kata kalau tak sambung belajar dia nak pukul aku.. hahahhaha

apa-apa pun kehidupan di mana sahaja.. kita kena pandai menjaga diri dan sesuaikan diri dengan semua orang..

Sunday, November 29, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri ( letih dihari raya)

salam....

saya ucapkan selamat hari raya aidiladha....
maaf zahir batin?.. boleh tak kasi ucapan macam tu...

heheh....
kawan-kawan semua orang...
selamat hari raya aidiladha

Tuesday, November 24, 2009

Different??

Orang melayu cakap berbeza...
ye ke?? aku ni berbeza??
takde lah.. sebenarnya aku ni tak berbeza.. sama sahaja..
hari ini sangat ketara bila orang mengandaikan diri aku ini.. kelakar sungguh..
sebenarnya tak ada perbezaan tentang aku sekarang...
cuma mungkin mereka melihat aku ke sana sini dengan senyuman yang manis..
mungkin sebab aku dah pendekkan rambut dan membuang misai dan janggut..
mungkin juga kerana aku sentiasa sahaja turun berjumpa kawan-kawan....

Apa yang terjadi sekarang adalah aku ceria dan happy dalam hidup sekarang...
aku masih ada keluarga yang sentiasa mengambil berat tentang aku...
ini kerana kehidupan aku diceriakan lagi dengan 4 orang anak buah aku yang nakal dan membuatkan aku tak putus-putus menyakat mereka..
ceria bersama semua kawan-kawan yang sentiasa ada sahaja nak kenakan aku atau menolong aku juga membantu aku dalam apa jua masalah atau kerja......

Ternyata perbezaan itu tak ada pada hari ni...
Kehidupan kita memang perlu ceria...

p/s - Marina.. ceria itu memang ada.. yakinlah diri kau... (Sambung dari blog marina)

Sunday, November 22, 2009

Penat dan Rehat

Mula-mula saya melihat..
Mula-mula saya suka...
Saya sangat gembira...
Meriah suasana tidak terkata....

Pertengahan seperti berlari..
Wajah senyum sahaja...
Tapi kenapa berlari....
Berlari bersama-sama...
Meriahkah kita berlari...

Siapa tahu ada gelora..
Lautan yang dalam tidak berkata-kata..
Hati yang perit mudah berkata...
Naluri sendiri meminggirkan hati...
Saya berlari seorang diri.....

Kini saya temui dimana jalan itu...
Saya sedar saya ini adalah lemah....
Di tolak angin melayang...
Di hempas badai lalu tercampak...
Saya temui jalan yang akhir..
Menemui dunia yang baru.....
Penat berlari....
Kini saya berehat... tatkala mengharungi perjalanan baru


Al-Fatihah
Allahyarham Nor Mohamad Syazwan Bin Mat Som

Minggu yang ada sedih dan ceria

20hb November 2009 (Jumaat)

Alkisahnya.. aku balik kerja terus pulang ke kampung.. dengan hujan-hujan yang sangat-sangat lebat adakala renyai-renyai syair Usman Awang.... aku redah juga la... dengan menumpang kereta kawan aku, Isyammudin atau lebih dikenali sebagai BATMAN ke Seremban... Sesampai di stesen komuter. aku terus membeli tiket di kaunter sambil memerhati awek-awek cun yang berkeliaran disana.. sempat lagi tu.. hahhaa.... aku tengok jam baru nak pukul 6.. lalu aku pun memasuki komuter.. dalam keadaan mamai.. tertidur la aku.. tetiba aku terdengar satu suara.. "Stesen berikutnya "BATANG BENAR"...." uiskkhhhhhh~!!! tak jauh lagi ni... tetiba je aku teringat aku ada janji dengan Cam atau nama betulnya Azrul Nisham.. bincang pasal bowling.... hari makin gelap.. sesampai je di Serdang .. Cam terus ambil aku kat stesen komuter.. dan terus pergi makan di Village View Restaurant, Bangi.... sampai la pukul 9.30malam...

selepas itu kereta terus meluncur laju pulang ke Hulu Langat.. sesampai di rumah .. seperti ada sesuatu yang tak sedap dihati bila melihat kakak aku dan jiran sebelah tengah keresahan... lalu aku pun bertanya apa yang berlaku. Seperti yang tidak dapat dipercayai.. adik sedara aku.. anak pak lang aku.. Nor Mohamad Syazwan,18 Tahun terlibat dalam kemalangan dan meninggal dunia di tempat kejadian. aku berkejar ke tempat kejadian bersama Pak Din, Jiran sebelah rumah aku. Allah lebih menyayanginya... setiap benda yang hidup mesti akan mati. Al-fatihah.

22Hb November 2009 (Ahad)

Bowling?? oh tidak.. masih tidak dapat dipercayai.. mengapa aku menang lagi.. mak aku pesan jangan riak.. tapi entah macam mana.. aku riak pula.. hhhee... sebenarnya ada game bowling . dianjurkan oleh aku untuk kawan-kawan kelas Sastera 2001 SMKAJ. saja nak jumpa-jumpa.. sembang-sembang.. tanya perkembangan ... dan melihat gelagat rakan-rakan yang sudah lama tak jumpa.. walaupun tak ramai.. tapi aku rasa sudah cukup bagi aku meluangkan masa bersama kawan-kawan. kesanggupan mereka datang amatlah dihargai dan aku doakan di hari akan datang dapat berkumpul kembali dengan aktiviti-aktiviti seterusnya... hehehe.. masih lagi aku menjuarai bowling.. hehehe..... thanks to Cam yang banyak membantu aku dalam menganjurkan bowling...

Wednesday, November 18, 2009

Ceria....

Ceria??? apa benda tu... gula-gula ke?? selipar??? sejenis kasut ke?

hahah... sebenarnya dalam kehidupan kita ini.. kita perlu ada keceriaan dan ketenangan bagi meneruskan aktiviti-aktiviti yang dilakukan sepanjang rutin harian kita. Bagi aku, ceria adalah penting dan ceria itu perlu ada kesempurnaannya. Adalah paling penting bagi aku adalah ceria itu perlu ada untuk orang tersayang tak kira la emak ke abah ke adik ke sepupu ke kekasih ke kawan-kawan ke. Ceria itu mengeratkan kesemuanya sekali dan bagi yang tak ceria kena la ambil perkara-perkara untuk ceria. Tak ceria?? jangan risau.. kawan-kawan ada... keluarga kita ada. Bila kita ceria kita akan dapat kerja dengan tenang, berkomunikasi dengan baik dan mungkin dapat berkawan dengan lebih ramai lagi..

Sesungguhnya itu adalah keajaiban yang diberikan oleh tuhan kepada kita. oleh itu, bila kita menghadapi apa jua kesedihan, kita mesti ingat.. kesedihan itu bukan untuk selamanya.. hikmah disebalik kesedihan tersirat seribu makna yang mungkin akan membawa keceriaan..

p/s- apa la topik aku ni.. poyo lebih...

Sunday, November 8, 2009

Lirik Pilihan... Jangan Lupakan - Nidji

Nidji - Jangan Lupakan

ku berjalan terus tanpa henti
dan dia pun kini telah pergi
ku berdoa di tengah
indahnya duniaku berdoa untuk dia yang kurindukan

memohon untuk tetap tinggal
dan jangan engkau pergi lagi
berselimut di tengah dingin dunia
berselimut dengan dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home..
would it be nice to kiss you..

memohon untuk tetap tinggal
dan jangan engkau pergi lagi
bernyanyilah na na na na na
bernyanyilah untuk dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home ..
would it be nice to kiss you..

jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan pergi dari aku

ABG.... apa itu??

ABG??? selalu orang cakap kat aku.. cuma bulan puasa itu hari je orang tak cakap aku ABG..

ABG?? singkatan bagi Aku Budak Gemuk... dahulunya aku ni kurus.. sekarang sudah gemuk .. kenapa ye.. ini kerana pemakanan yang tidak terkawal membuatkan aku menjadi gemuk dan mungkin sebab kurang senaman??? bagaimana nak kurus ye?? hehehe....
Masa ni aku lepak dengan Fairul.. agak kurus ketika itu...
tak tau la leh turun camni balik ke tak.. ihhiihih


Boleh dikatakan masa ni aku dah tahap gaban gemuk... buncit sangat dah ni.. hehehe

Thursday, November 5, 2009

Final Exam dan Bolasepak

Semalam aku ada paper kat Uitm.. so pagi-pagi lagi aku dah bangun walaupun aku tau exam start pukul 2.15 petang. siap awal-awal pasal sekarang ni tak dijangka cuacanya.. ini kerana asalkan tengahari je hujan. pagi itu aku terus pergi rumah Khairul a.k.a Atok untuk ambil beg aku yang tertinggal dalam kereta Syam.. tengok jap sudah pukul 8.10 pagi.. aku pun breakfast la dengan kawan-kawan di kedai makan MJ.. sebenarnya dalam kepala otak aku tengah merancang pukul berapa nak balik dari exam .. ini kerana petang itu aku ada game bolasepak..

sesampai di Uitm pukul 10.30 pagi.. aku pun mula study tapi memandangkan kawan-kawan takde aku pun terus pergi ke Cybercafe berdekatan... layan internet la dulu.. terus je open facebook layan kawan-kawan kat office. Aku pun mulakan la ayat-ayat yang diletakkan dalam status.. baru sekejap letak. kawan-kawan dah komen.. dasat tul diorang ni.. ade je nak komen status aku... leka punya leka sampai pukul 12.30 tghari.. aku pun terus la keluar dari Cybercafe tu..lalu depan kaunter pengawal jumpa ida yang tengah kelam kabut entah kenapa... rupanya masa test itu hari dia tak datang... jadi dia kena ambik test sebelum exam..

Aku masih lagi memikirkan pukul berapa nak sampai rumah ni.. teringat bola je.. ohh.. tak boleh jadi ini.. tunggu punya tunggu akhir jam menunjukkan pukul 2 lalu aku pun masuk la bilik peperiksaan... waktu peperiksaan 2.15ptg - 4.15 ptg, jadi aku merancang untuk habiskan semua jawapan sebelum 3.30ptg..

belum sempat kawan-kawan nak habiskan jawapan.. aku siap dulu.. hahah.. bye-bye kawan-kawan.. tanpa melengahkan masa.. aku terus pecut motor sampai ke Pedas.. sesudah itu aku pun bersiap-siap untuk bermain bolasepak.. ye ha...~!!!






Majlis perkahwinan Di ILP Pedas

Tahniah dan diucapkan kepada Haji Khair, salah seorang kakitangan ILP Pedas yang melangsungkan perkahwinannya pada 1 November 2009 iaitu pada hari ahad lepas.. kisah kehidupan beliau yang tidak lekang dengan dugaan akhirnya menemui teman hidup bagi mengisi kekosongan yang di tinggalkan.. bahagianya.. aku??? nanti la...


apa nak diperkatakan tiap kali kenduri.. dah tentu geng-geng GP (gerak pantas ) atau lebih dikenali sekarang MAFIA akan menjadi tonggak utama dalam kenduri.. mula-mula masa berkampung aku ditugaskan untuk menjaga air minuman tetamu akan tetapi bila hari kenduri aku menjadi penanggah terhormat dengan seluar jeans yang senteng serta muka ala-ala buruh mencuci pinggan di restoran.. ahhaha.. tapi puas hati la.. majlis berjalan dengan lancar.. seingat aku.. sepanjang hari tu adalah hari paling penat dan gembira.. penat sebab tak habis-habis buat kerja dengan kawan-kawan.. yang bestnya.. dapat sakat pengantin dan pengapit.. terima kasih pada semua kawan-kawan yang turut sama membantu dalam melicinkan perjalanan majlis terutama sekali ketua majlis kami iaitu En. Zulkarnaie.. aku dengar dia dimasukkan ke wad pada jumaat lepas tapi mohon juga untuk balik dalam menjalankan majlis..




kepada Haji Khair.. semoga berbahagia hingga ker akhir hayat........ amin

Tuesday, November 3, 2009

Menjelang perkara yang patut dilaksanakan

Perkara yang patut dilaksanakan.... exam...!!!! hahaha...


30hb Oktober 2009 (Jumaat)

05hb November 2009 (khamis)

10hb November 2009 (Selasa)

11hb November 2009 (Rabu)


Good Luck untuk semua kawan yang mengambil final exam...

jawab elok-elok


Kucar-kacir dan Macam-macam

sejak dua menjak ini.. macam telah berlaku dalam suasana sekarang... banyak sangat perkara seperti.. bermuka-muka.. tikam dari belakang... hasutan durjana.. apa nak jadi manusia sekarang.. tambah-tambah lagi orang yang melakukan perkara itu seperti sukar dipercayai tetapi wajib di percayai... muka cantik tapi perangai macam haram... ilmiah dan penuh kesyukuran melihat wajahnya akan tetapi macam sial perangai kerana selalu menyibuk hal kerja orang.. selama bertahun-tahun aku bekerja.. pada kali ini adalah paling teruk dalam kehidupan aku.. macam duduk kampung.. kat kampung pun tak perangai macam ni.. yang lebih menyakitkan hati dan perasaan yang gundah gulana ini.. perangai orang-orang tua yang semakin menjadi-jadi memijak perasaan dan membangkit pemberontakan jiwa orang muda... aku memikirkan orang tua akan menjadi panduan orang muda.. ini tidak.. orang muda dijadikan bahan cemuhan.. perkara yang sempit dikeluarkan.. hal-hal kerja orang dipantaunya.. habis tu? kerja orang-orang tua??? siapa pun tak peduli...

orang muda seperti sekarang tidak mahu perkara-perkara sempit macam yang terjadi sekarang.. orang-orang muda mahu kehidupan yang aman dan damai tiada porak poranda seperti sekarang.. tak faham.. tak faham.... kenapa terjadi ye.... kucar-kucir.. sekarang ni ada kumpulan-kumpulan... puak-puak.. mafia-mafia kat sini tak boleh terima keadaan macam ini.... perkara berlarutan... apa kesudahannya... tunggu je la...

Melepaskan gian

bukan menghisap dadah.. cuma melepaskan gian..
gian main bola..
semalam kepenatan sungguh aku.... dapat juga aku main bola.. punya lama menunggu nak main bola kat padang.. hahha... sebenarnya.. kat tempat aku ni ada Sukan Bahagian.. so aku diimport oleh Bahagian Teknologi Maklumat untuk menyertai skuad bola sepak diorang .. pasukan yang sering kali menjadi bahan lawak dan bahan untuk di laukkan.. so sebagai pemain berpengalaman, aku kena menaikkan semangat rakan-rakan sepasukan yang mereka bukan pasukan belasahan....

tunggu dan lihat sahaja...

Monday, October 19, 2009

Hari Keluarga ILP Pedas 2009.. Sungguh meriah






















kasi gambar dulu la.. nanti citer.. penat hari ni nak tulis blog.. hihihh

Thursday, October 15, 2009

Berpindah jua akhirnya







Sebenarnya sejak 2 3 hari ni aku sibuk kemas barang untuk pindah rumah.. dah lama sangat duduk kuarters kot yang membuatkan aku pindah rumah.. tapi bukan faktor lain yang menyebabkan aku pindah.. aku dah duduk kuarters sejak dari 2006 hingga sekarang.. maknanya dah 3 tahun berada didalam Kuarters.... lamakan.. hhehehe.. sepanjang berada di kuarters.. banyak gak kenangan yang tak dapat dilupakan.. pelbagai aktiviti dilakukan.. rumah aku pernah menjadi studio jamming ini kerana aku saja yang kerap main gitar sesama kawan-kawan.. memekak je hari-hari.. pernah juga satu malam rumah aku menjadi pusat karaoke .. ketika itu housemate aku, Shafie membeli set home theater baru.. meriah sungguh.. sanggup pergi Giants beli Cd karaoke.. hahah... kelakar sungguh.. takpe la.. ini semua akan jadi kenangan... selamat tinggal kuarters ILP Pedas.


p/s- Entry ini yang ke - 100.. sama dengan Hajar..

Wednesday, October 14, 2009

Lirik Pilihan... Tentang Kamu - Tompi

Lagu ini aku dapat masa tengah-tengah layan video klip dalam Youtube . saje nak tengok video orang kawin.. aku ni kan salah seorang dari Cameraman yang terhandal di kampung Paya Seberang.., hehe.. so dalam banyak-banyak video dalam youtube.. ada la satu video pertunangan tu.. memang best la video tu.. sebab editing yang dilakukan memang seni la.. kena dengan lagu yang diletakkan dalam video tu... cool je....

TENTANG KAMU - TOMPI


terasa berdebar hatiku
setiap melihatmu tersenyum padaku
tak kuasa menahan rindu
tuk slalu bertemu bercinta denganmu

adakah kau merasakan juga
cinta yang slalu hidup di jiwaku

reff:
tak tahu mengapa dirimu
begitu indah membuatku slalu ingin di dekatmu
ooh… bawalah diriku
di setiap mimpi-mimpimu
ku kan selalu ada untukmu
biarlah cerita cinta kita terjalin abadi aku kau selamanya kuingin hidupku untukmu hidupmu bagiku berjalan bersama

bawalah diriku ku kan slalu ada untukmu
ku kan selalu ada untukmu

Kepagian yang agak sengal

Pagi ni aku bangun awal sikit.. kul 5.30pagi.. ini adalah kerana perut aku mendendangkan lagu black metal yang amat dasyat.. sempat juga la aku kemas rumah dan menyiapkan kekemasan barang-barang yang perlu di simpan dan dibawa pindah nanti... tersenyum aku melihat rumah aku bersih tanpa barang. aku akan berpindah ke Taman Pedas Indah, menyewa rumah disana..

so seawal pagi aku sempat juga la..melayan facebook sekejap.. banyak tul komen dari kawan-kawan... sambil belek-belek gambar yang ada dalam facebook tu, aku pun melayan yahoo messenger .. sempat juga tu,,, ingatkan takde orang.. rupanya ada juga yang bangun awal .. sempat juga berYM dengan Khairunnisa atau Angah iaitu adik Yanti.. punya la bangun awal.. katanya masuk kerja pukul 8.30pagi..

Pagi ini mungkin pagi yang terakhir aku di Kuaters ILP Pedas, selepas ini aku bukan lagi ahli kuarters dan tidak dapat lagi merasai kemeriahan bersama kawan-kawan di kuarters...

Tuesday, October 13, 2009

Maafkan Hamba~!!!

Sepatutnya hari ini (14hb Oktober 2009).. aku kena pergi USIM.. untuk melawat tapak sukan untuk persediaan Sukan ILJTM SeMalaysia.. tetapi atas kesibukan hari keluarga ni.. semua orang sibuk.. maka terbatal la program ke sana.. disini hamba memohon maaf kepada Tuan Puteri CT dari Server Kingdom,USIM, Nilai, N.Sembilan.

Mungkin balik dari hari keluarga nanti. hamba akan mengadap Tuan Puteri nanti yer...

Juga Hamba memohon maaf kepada kawan-kawan bujang yang berada di kuarters.. Hamba akan berpindah dalam minggu ini ke Taman Pedas Indah.. pasti hamba akan menjadikan kelompok bujang berkurang didalam kuarters... justeru itu harap-harap kenangan didalam kuaters menjadi sejarah untuk kita semua...

p/s- Hajar.. i'm so sorry tidak dapat pergi USIM..

Sukan kali ini .. Tennis


Sejak dua menjak ni... aku telah terlibat dalam sukan yang pertama kali aku ceburi.. Tennis? hahah kelakar sungguh.. sekarang ni tengah training .. belajar pukulan .. pastu cara pegang raket.. aku ni agak sengal sikit dengan sukan-sukan yang kene pakai raket ni... tapi ok gak..
best jugak main tenis ni..petang-petang aku akan turun main tennis lagi.. sampai esok aku leh kalahkan Roger Federer. hhahhaha

Persiapan Famili Day.. Lost World Tambun, Ipoh, Perak.

Sejak dua tiga hari ni aku sibuk dengan persiapan untuk hari keluarga ILP Pedas, setelah dilantik menjadi jawatankuasa hadiah dan cenderahati.. aku sibuk memcari barang untuk hadiah dan cenderahati untuk semua kakitangan ILP Pedas.. kali jawatankuasa aku best sikit kerana diketuai oleh Syam bersama seorang lagi rakan aku yang bernama Sham juga,.. haha.. maknanya ada 3H jadi ahli jawatankuasa.. Hisam,Hisham dan Hakim.. hahaha...

Penat juga beli barang ni.. Habis semua shopping complex telah dijelajahi.. Tesco,Jusco dan Giants.. semua diredah .. sampai buat dua trip. Dah penuh kereta.. hantar balik dulu ke ILP ,. Pastu keluar balik cari barang lain.. huuhuh.... sungguh penat tapi aku berasa bangga kerana kedua-dua Sham itu sangat-sangat rajin.. memang untung isteri diorang kerana dapat suami yang rajin. opss.. tercerita lak diorang dah kahwin.. hehehe...

Sesudah membeli barang.. aku dengan sukarelanya dan dengan keizinan samseng jalanan iaitu Alip untuk membuat Tag untuk hari keluarga... so sesampai je opis pepagi aku terus buat design tag dengan bantuan The popular Officer .. Azreen Zuriathy... dia yang check design yang aku buat.. dalam masa yang sama .. aku kena print semua gambar hadiah untuk di masukkan kedalam sampul untuk cabutan bertuah....

Sibuk sungguh aku minggu ni.. dalam masa yang sama Final exam nak dekat dah ni.. aku kena juga ulangkaji sebelum exam ni.. sangat-sangat penat.. tapi mungkin ini projek aku yang terakhir kerana mungkin aku akan berehat lama sikit.. kasi peluang untuk orang baru menerajui kelab pula...

Thanks to Alip,Cik Saari, Sham,Syam, K-rol, Nazri,Din,Nurul,Yanti, Shafie,Isha,Azie,Izan dan nama-nama yang tertinggal.. kalau takde korang.. dah tentu takde famili day untuk tahun ini...

Sunday, October 4, 2009

Hari Raya?? masih ada lagikan...


Minggu ni.. aku akan terus balik kampung... selepas waktu kerja dengan pantas aku akan balik meneruskan hari raya aku yang kian kesempitan masa.. minggu depan nak pergi famili day.. Lost World Tambun,Ipoh, Perak.. Perak??? hhhehe


Tuesday, September 29, 2009

Selamat Pagi dan Lirik Pilihan

tik. tik. tik.. hehehe.. bangun pagi yang sangat-sangat selesa pagi ni... dengan tenang je.. layan facebook pagi-pagi yang hening tatkala matahari baru nak naik.. ada gak kawan-kawan yang dah sampai tempat kerja.. aku tengok jam.. baru pukul 7.00pagi... awal sungguh sampai.. maklum la kan.. orang kerja kat KL.. heheh...

Teringat semalam.. kawan aku ajak tukar tiga penjuru... aku akan pindah KL???

Mandi la dulu... layan lirik pilihan..
Sisa - Nitrus

Tajuk/Lirik Lagu: Sisa
Penyanyi: Nitrus

Apa makna rasa itu padamu
Apa maksudmu segalanya ada pada diriku
Apa ceritaku tiada satu kau teramat perlu
Apa yang kau lihat itu seadanya aku

Benar satu itu ada padanya
Benarkah kau terfikir itu tiada padaku
Benarkan aku buktikannya itu pada dirimu
Benarkan dirimu fikir kemungkinan itu.. ooo

Mungkin kaukan terseksa jika bersamaku
Mungkin jua kau kan sesalinya seumur hidupmu
Mungkin jua suratannya begitu
Mungkin aku bukan yang kau kenali dulu

Benar segalanya ada padaku
Pernahkah kau terfikir itu tiada padamu
Benarkan aku buktikannya itu pada dirimu
Benarkan dirimu fikir kemungkinan itu.. ooo

Mungkin kau kan terseksa jika bersamaku
Mungkin jua kau kan sesalinya seumur hidupmu
Mungkin jua suratannya begitu
Mungkin aku bukan yang kau kenali dulu

Mungkin ku yang terseksa jika bersamamu
Munkin jua ku kan sesalinya seumur hidupku
Mungkin jua suratannya begitu
Mungkin kamu bukan yang ku kenali dulu

Monday, September 28, 2009

Kepanasan..

Hari ni dah masuk 2 hari aircond kat opis ni rosak.. pening kepala aku... jenis orang kuat peluh ni.. tak boleh terima keadaan macam ni.. tapi nak buat macam mana...


boleh dikatakan banyak kali air cond rosak.. sejak dari tahun 2006 sehingga 2009.. ada la dalam 3 kali rosak setahun... berapa banyak rosak da...


Pastu.. aku masuk lak kepanasan aku dalam status facebook.. " Kepanasan.. aircond rosak".. banyak yang komen status aku.. dalam banyak-banyak status tu.. ada satu komen yang best... bunyinya camni.." ai keem org klau ahli surga duk kt sbelah unggun api pn rase sejuk... :)"


punya pedih ayat dia..~!!! hahah

Perjalanan Hari Raya 2009

Hari raya tidak akan meriah jika pergi berjalan raya dirumah sedara mara, kawan-kawan, sahabat handai dan lain-lain ( termasuk rumah awek la kot).. tidak lupa menziarah tanah perkuburan.. ehehe... penat gak berjalan-raya..

Hari raya pertama
- Rumah Ateh : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Nek Alang : Hulu langat,Selangor
- Rumah Anjang : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Mak Ngah Esah
- Rumah Alang Rohaya : Kalumpang, Hulu Selangor
- Rumah Eri : Hulu Langat, Selangor

Hari Raya Kedua
- Rumah Nek Ngah : Jelebu Negeri Sembilan

Hari Raya Ketiga
- Rumah DzFazlina : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Along Mail : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Fairul dan Annisa : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Syakila : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Shahrul : Hulu Langat, Selangor

Hari Raya keempat
- Rumah Syamil : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Zaidi : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Zali : Hulu Langat, Selangor

Hari Raya kelima :
- Rumah Abang : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Mamak Alim : Semenyih, Selangor
- Rumah Haidir : Hulu Langat, Selangor

Hari Raya Keenam
- Rumah Dikwan : Kg Baru, K.Lumpur ( tak masuk rumah pun.. lepak KL jer)
- Rumah Arina : Ampang, Selangor

Hari Raya Ketujuh
- Rumah Wati : Hulu Langat, Selangor
- Rumah Roslaini : Hulu Langat, Selangor ( tapi takde orang)
- Rumah Fairul dan Annisa : Hulu Langat, Selangor ( dtg lagi sekali)

Hari Raya Kelapan
- Rumah Kak Imah : Kajang, Selangor
- Rumah Kak Cik : Jenaris, Kajang, Selangor.

lepas tu aku pun masuk keje.. cam biasa la.. pagi-pagi dah gerak balik Pedas,Negeri Sembilan. hehehe.. ni lum kira entah berapa kali pergi rumah Eri dan Rumah Zali.. Pastu empat kali pergi Rumah Fairul dengan Annisa... tu belum masuk lagi Tesco ke Mc Donald ke KFC ke dan macam-macam tempat lagi aku pergi.. jauhnya perjalanan

Foto berbuka puasa di rumah alip




Sunday, September 27, 2009

Selamat hari raya

Selamat hari raya kepada semua orang...
semoga di hari bahagia ini dapat la kita bermaaf-maafan..
bersalam-salaman... dan lain-lain lagi

Wednesday, September 16, 2009

16 September adalah hari ibu.

Barisan Depan: Afiq,Naim,Darwish dan Syazana

Tengah : Aku,Nani, Eg, Ina dan Emi

Belakang: Syidin, Emak dan Zaini



Korang tak percaya ke?


16hb september adalah hari ibu....


heheh... sebenarnya 16hb September adalah hari lahir emak aku... so aku letak la hari ibu itu adalah hari lahir emak aku... sebab bila tarikh hari ibu tu.. aku tak tau asal usul hari ibu yang selalu keluar kat TV tu.. so kalau dah rasa was-was so aku pun meletakan Hari Ibu itu jatuh pada tarikh hari lahir beliau...





Emak aku? emak aku dilahirkan pada 16 september 1959 .. ini bermakna umur emak aku sudah masuk separuh abad yakni 50 tahun.. dilahirkan di kampung aku juga.. Dusun Tua, Hulu Langat, Selangor.. berkahwin dengan seorang Konstabel Polis, Wazir Bin Abd Gani. Sekarang ni menetap di Taman Desa Sentosa, Dusun Tua. Mempunyai 3 anak perempuan dan 2 anak lelaki dan mempunyai 2 orang menantu dan diserikan dengan 3 orang cucu lelaki dan seorang cucu perempuan.. tidak pernah kecewa dan merana sebagai ibu tunggal selama 18tahun. meriah bersama 4 orang cucu sekarang yang kekadang pening melayan kenakalan masing-masing.. mempunyai seorang anak manja iaitu adik aku.. anak terakhir sering menjadi perhatian beliau.. bersama 2 orang anak lelaki iaitu aku dan abang aku yang sering bertelagah tetapi kejap dah ok dan sering menolong mak aku tatkala susah.. tidak kesunyian kerana ada 2 orang anak perempuan yang besar dan dewasa yang sering memahami perangai mak kau . mungkin kerana mereka sesama wanita.. untuk emak.. jangan pening-pening.. jangan kalut-kalut.. apa yang ada pada emak hari ini adalah anugerah tuhan yang paling istimewa iaitu kami.. 5 beradik.. so pada emak .. kami sentiasa bersamamu...

Macam tempat berbuka puasa... Kenangan Semua ni

Hari ni dah masuk 27 Ramadhan.... tak lama lagi nak raya.. bila di kenang-kenang.. persiapan aku ? apa yang aku buat dan cuba buat?? tak beli apa-apa lagi ni.... hahaha... apa aku nak beli ni...

Semalam aku pergi Jalan TAR, balik kerja terus je siap-siap... tapi siap awal pun .. lewat gak gerak... kul 6.15ptg baru nak gerak.. nasib baik ada Nurul a.k.a Project Manager.. merancang untuk berbuka buat pertama kalinya didalam kereta.. hahhaa.. sampai-sampai je kat KL.. aku terus makan dekat depan MYDIN Masjid india.. maka dengan ini ... Medan selera itu menjadi destinasi aku berbuka puasa di luar kawasan wat kali terakhir untuk 2009 ni..

Teringat Isnin lepas (14 Januari 2009).. aku dan kawan-kawan sepejabat pergi berbuka puasa di Rumah alip a.k.a Taiko Podeh.. perancangannya adalah membawa makanan masing-masing ke rumah dia. so balik kerja terus la bazar.. beli itu beli ini.. sekali kumpulkan kat rumah alip.. berlambak la pulak makanan.. tapi best la juga. sekali sekala bersama kawan-kawan.. ramai gak yang join.. lebih kurang dalam 20 orang.. kira ini adalah projek aku yang menjadi.. terima kasih kat alip sebab sudi offer rumah dia sebagai lokasi berbuka puasa.. tahun depan nak wat kat umah sapa pulak yer.. hehehe... Kalau aku ada lagi kat ILP Pedas la..

Teringat beberapa perkara yang lepas .. aku melepak dekat Bahagian pentadbiran.. P.A Bos aku.. Niza ada bagi tau pasal buka puasa.. dia kata Fairuz ajak.. sekali ajak buka puasa kat McDonald Senawang la.. terasa kebaratan berbuka puasa kat sana... mula-mula tu malas nak join.. tapi memandangkan ajakan kawan-kawan serta hasutan kegilaan memakan Mcdonald menyebabkan aku terpengaruh dengan ajakan itu... bila lepak kat sana.. rasa best la pulak.. jadi seronok la.. mungkin sebab kawan-kawan kot.. cuba kalau aku makan kat mcdonald berbuka puasa sorang-sorang. mau kematu kat situ.. apa-apa hal pun.. semua ni akan menjadi kenangan pada aku untuk diingati sampai bila..

thanks semua.. kawan-kawan

Wednesday, September 2, 2009

Berbuka puasa

Tahun ni dah masuk tahun ke 4 aku berbuka puasa di luar negeri ( luar negeri selangor je)....
penat gak puasa jauh-jauh ni.. selalu kat kampung dapat makan masakan mak .. tapi kat sini aku kena pergi bazar.. cari makanan.. hari-hari tukar menu makanan.. nasi ayam? nasi dagang? laksa? mee kari? mee goreng? semua dah makan...

Tapi yang paling best kat sini.. makanannya semua sedap dan pedas.. mungkin ini akan menjadi kenangan untuk aku ketika berada ditempat orang.. semoga mendapat keberkatan di bulan puasa ini...

Friday, August 21, 2009

Selamat Berpuasa

kepada Semua kawan-kawan....
semua orang islam di seluruh dunia....
semua orang kampung Dusun Tua....
Semua orang Daerah Hulu Langat....

Jangan lupa.. Baca Niat Puasa....
Niat puasa tu jangan dilupa... * ulang lak ayat tu...

Jangan lupa ajak berbuka puasa...
Jangan lupa ajak pergi masjid....
Jangan lupa ajak pergi tarawikh...
Jangan lupa ajak makan kerang pas tarawikh....
ahahhah.....

Monday, August 17, 2009

Rakaman Yang lalu






















Bola Sepak dan ILP Pedas








yeahhhhh~!!!!

Rakaman yang lepas.....

PERISTIWA YANG LALU

Foto Ketika program SRIMASEH, SKDT, 2005


Yang ini kalau tak silap aku tahun 2005, makan dekat RNR Kajang, Grand Saga


Makan malam serta mesra bersama kawan-kawan.. aku lupa la pulak..
tahun 2006
foto masa tahun 2000, masa tu tingkatan 4

Lepak dengan Fairul.. Kat RNR Kajang, Grand Saga.. emmm .. tahun biler yer..
Masa ni baru habis sekolah kalau tak silap 2003


Baru lepas bukak pose ni.. Ternyata dalam gambar tu

tahun 2007.. aku juga yang kena uruskan makan-makan.. hahaha


ni gambar masa aku konvo itu hari.. baru ambik sijill poyo lebih aku ni. hahahaha.... kalau tak silap yang ni tahun 2004

Gambar kenangan masa Cik Yan Kawin... kawan-kawan lama


Foto masa gathering kt IoI Mall Puchong.. ni kira gambar terbaru la .... 2009


Pertandingan Bowling antara Bahagian peringkat Perpustakaan Negara Malaysia
Tahun 2004.. Baru 20 Tahun.. muda lagi tu

foto model baju batik.. ketika Majlis Perpisahan Ketua Pengarah di PNM
Tahun 2005
Kenangan Bersama rakan-rakan semasa induksi Umum, Golden Strait Villa, Port Dickson.
sekitar tahun 2004