Thursday, January 27, 2011

Kenalan baru.. tengahari pulak tu

Kawan J : ko tak hisap rokok ker???
OwnerBlog: saya tak hisap rokok bang...
Kawan J : Sebabkan ko la jalan tak berturap.. longkang tak boleh repair...
untuk pengetahuan ko.. cukai rokok ni la yang membolehkan kerajaan repair
longkang ngan tar jalanraya ko tau tak...
OwnerBlog: (aku ni tak merokok pun jadi satu kesalahan ker??)... membingung kejap....

Tengahari di IPB, Cheras, KL
Orientasi pelajar baru.... semoga maju jaya

Lirik Pilihan... Yang terindah - Dakmie

Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran

Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah

Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

Thursday, January 13, 2011

Kecewa mereka yang sudah tua dan tidak berakal

Sudah la tua... tidak mahu campur orang.. salahkan orang...
bila ada masalah tak nak jumpa.. face to face... pelik sungguh..
kalau dah kerja lama.. kenalah pandai campur orang sikit... ini tidak ,kesemua masalah kat diri sendiri dilemparkan kepada semua orang...
sejak bila mereka menjadi orang tua paling bodoh....

Tak mahu lagi.. 2011 ni...

Sudah 13 hari tahun 2011.. aku mempunyai semangat yang kuat...
belum mahu lagi berkata-kata lagi... tapi sekarang.. tidak mahu berpatah balik tentang perkara dulu.. nak ke depan je lepas ni.. walaupun suasana kerja sekarang tidak berapa baik.. banyak sangat kospirasi, pergelutan, permasalahan serta kerumitan dalam menjalankan tugas sendiri. Namun harus aku lakukan sekarang adalah teruskan perkara yang tersenarai dalam tugas-tugas yang perlu diselesaikan..