Sunday, September 25, 2011

Fikiran Positif or Negatif?

yeahhh... semalam memang macam-macam cerita ustaz bagitahu.. hahahha....

Ustaz : Saya ni ada soalan macam-macam.. 60 soalan boleh kasi ni kat korang semua.. saya ingat nak uji awak la.. boleh ke..
Murid : boleh je ustaz.......
Ustaz : kalau macam tu.. kalau haiwan jadi ikan.. ikan jadi apa?
Murid : ikan jadi sotong la ustaz.,..
Ustaz : salah tu.. fikir positif...
Murid : ikan jadi haiwan lain lak ustaz.. (macam-macam la ustaz ni)....
Ustaz : semua salah.. jawapan positifnya.. kalau semua haiwan jadi ikan... ikan jadi banyak la... hehehe betul tak?
Murid : laaaa..............

Tuesday, September 20, 2011

Tak sangka~!!!


Dah lama aku tak menyentuh blog yang sekian lama ditinggalkan.... kisah puasa.. hari raya dan pelbagai lagi menjadi memori indah aku sepanjang 2 bulan kebelakangan ini. sesungguhnya aku masih bersyukur kerana masih ada keluarga, adik beradik, sahabat-sahabat.. dan juga yang disayangi.. masih setia bersama aku...

lama tak menulis rasa kekok lak. takpe la.. esok mungkin aku akan menulis kembali.. kisah-kisah yang berlaku sepanjang masa.. mungkin menjadi pengalaman dalam hidup.