Thursday, October 30, 2008

Kongsi bersama....

kehidupan ini perlu kita kongsi bersama...
kekadang hidup ini perlu ada teman setia..
di mana kita boleh berkongsi sama...

makan...
boleh juga di kongsi bersama keluarga,kawan-kawan dan selain yang disebut...

tido...
kita boleh kongsi sama-sama..
kongsi bantal,kongsi tilam dan selimut...
kalau semua ni ada.. semua leh jadi...

duit...
boleh juga dikongsi.. walaupun orang tu kedekut..
dia tetap akan kongsi duit itu kepada semua orang
seperti dia membayar cukai ker aper ke..
duit juga leh dikongsi bersama semua orang...

isteri??...
minta maaf yer .. yang ni tak leh kongsi...
nak kene pelempang kalau nak kongsi gak..

Thursday, October 23, 2008

TNB yang dah Moden

Telefon? telefon je la TNB.. dah takde elektrik ni...

US.... : Helo TNB...

Operator: TNB Selamat malam

US.... : Nak wat laporan la.. eletrik rumah kami dah terputus.. rumah kami jer tak de elektrik.. camner tu

Operator: Boleh saya tau alamat encik....

US.... : Rumah sy kt depan sekolah rendah..... .....

Operator : Encik.. encik ni ketinggalan zaman la... sekarang ni mana ada lagi sekolah rendah.. orang dah panggil sekolah Kebangsaan... ape la...

US.... : ??????... ada salah ker aku cakap ker???

Berakhir episod aku bersamamu....


kegilaan remaja sekarang sukar di tandingi..
pelbagai cara untuk berhubung dengan semua manusia didunia..
memandang keadaan camni.. aku bukan lagi remaja yang meriah dengan dunia malam minggu bersama kawan-kawan....

sudah 4 tahun aku berkecimpung dalam dunia FRIENDSTER ...
dah sampai masa untuk aku memberi ruang pada semua orang untuk berkenalan aku dekat secara realiti.,.. bak kata ayat-ayat cinta .." mahu hidup didunia realiti".. yang mana kehidupan yang mesti dan wajib serta harus di tempuhi...

selama 4 tahun ini jugak ramai kawan-kawan aku kenal secara tak langsung .. kawan-kawan lama yang tak pernah jumper.. ade gak dalam kawan lama yang dah 8 tahun senyap ...
selain itu.. cara-cara nak ayat awek.. cara-cara nak luahkan perasan.. semuanya kawan-kawan...

sekarang.. aku menutup akaun friendster aku.... kepada semua kawan-kawan...
selamat tinggal anda semua.. mungkin satu hari nanti ..kita akan berjumper...
doa-doakan la....

Wednesday, October 22, 2008

Itu apa itu....

ape dia ye..
cam hampeh jer aku tengok...

mula-mula ok..
sekarang dah hampeh.. teruk tul ....
ape la nak jadi dengan dunia sekarang...
budak-budak muda makin susah nak di ajar...
tak kreatif.. tul gak cakap kawan aku...
"dunia Baru" memang menyakitkan hati...

PERSOALAN KEMARAHANNYA ADALAH:

1)Ramai anak muda tidak tahu apa itu "Konda-kondi"?
2)Apa itu rukun negara?
3)Sesetengah anak muda melayu terlalu membenci adat tradisional melayu?

Setiap masa zaman berubah.. cuba kekalkan yang lama. tambahkan yang baru...
Anak-anak muda~~!!!!!

Monday, October 13, 2008

Harus ke tidak


Sebenarnya takde aper-ape pun...

heheh...

saje je nak sibuk...


Thursday, October 9, 2008

Kembali cerah .... titik permulaan yang baik...

setelah lama aku menanti...
akhirnya dapat ku lihat awan yang gelap dalam diriku
telah cerah kembali...

mungkinkah ini satu petanda..
ada peluang untuk semua burung terbang dengan bebas,,,,
angin bertiup dengan nyaman...
pokok tegak berdiri mengadap matahari...
kesemuanya ketentuan tuhan....

aku bersyukur kepadaMu...
bersyukur kepadaMu Kerana memberi peluang kepadaku
untuk memilih jalan hidup dan pasangan hidup bersama.....