Friday, August 26, 2011

Monday, August 8, 2011

Berpuasa di Kuala Lumpur

Ehem2.. sakit tekak pulak.. sekejap je dah masuk hari ke-9 berpuasa..sangat penat. mengharungi jalan yang sesak (sebab semua nak balik awal ).. Bazar yang sesak.. fuhh~!! kalau yang tak biasa.. memang menyumpah sentiasa.. tapi apa-apa pun yang berlaku. itulah yang perlu dihadapi setiap hari. cuma yang bestnya.. banyak bazar ramadhan yang boleh disinggah. ehhehe.. macam-macam juadah boleh dibeli.. cuma yang tak boleh dibeli untuk berbuka adalah mercun dan bunga api.

Seronoknya sekarang.. dapat berjemaah di surau al-salikin. dapat berjumpa orang kampung.. kawan-kawan. sedara mara.. dan budak-budak nakal di surau.. alhamdulillah.. sepanjang ramadhan ini. surau kat tempat aku ni sentiasa penuh dan makanan moreh sentiasa ada.. syukur.. syukur kepada ALLAH S.W.T kerana memberikan aku kehidupan yang bermakna sekarang. tahun ini adalah tahun terakhir aku berpuasa bujang.. erkkk... tahun depan berpuasa tukar status.. huhhuuh... rezeki la katakan.. saat memikirkan apakah yang perlu dibeli untuk raya kali ini. tup-tup. ada lak pemberitahuan tentang bonus untuk raya kali ini.. alhamdulillah.l.. rezeki lagi.. semoga rezeki-rezeki akan terus berterusan hendaknya,, insyaallah.. amin.