Sunday, June 27, 2010

Kelihatan biasa sahaja

Sebenarnya.. gambar yang aku amik dalam post yang sebelum ini adalah foto masa kursus fotografi di ILP Kuala Langat. saja amik nak kasi tatapan umum happy sikit.

Banyak perkara yang berlaku masa kursus ni.. kenalan dengan kawan-kawan.. jumpa pakar fotografi dan dapat buat outdoor dimana sahaja.. ehehhe...

Terima kasih kepada Cikgu Fauzan yang banyak mengajar kami semasa kursus itu, baru aku tau selama ni aku belajar melalui pengalaman orang.. sekarang aku dah dapat banyak asas-asas yang selama ini aku tak pernah tahu dan agak-agak tahu..
kepada semua kawan-kawan yang turut sama menyertai kursus tersebut,aku mengucapkan selamat menjalani dunia fotografi dengan lebih cemerlang lagi. :)

Saturday, June 19, 2010

Hipokrit dan lagakan orang

Hipokrit itu lebih kepada pengertian dasarnya: menghebahkan keburukan orang tetapi berbakti kepada orang itu juga. Dalam erti katanya: talam dua muka lah.

Menunjukkan satu perkara negatif amat teruk. Hipokrit ini lebih kearah sikap berpura-pura. Buruk perangai. keadaan sekarang semakin terumbang ambing. Ada seseorang yang bangsat dan celaka telah memecahbelahkan orang lain. Sudah dua tiga hari perkara ini telah berlaku. Lagakan orang dan hipokrit menunjukkan diri depan orang tersebut.

Ingatlah. Hidup hanya sekali dan hidup kerana Allah S.W.T. Tolonglah... hentikan semua ini. Yang dirisaukan adalah masa berputar begitu cepat sekarang.. takut kena balik. tak tercakap di dalam kubur nanti.

P/s : Jauhi perkara buruk ini

Wednesday, June 9, 2010

Foto gedik ke Foto ceria....






hahaha... pepandai korang la nak nilai.. hahaha
Canon 350D + Flash Speedlite 580EX II

Tuesday, June 8, 2010

Kenapa???

"Ku jatuh hati padamu…
Mataku tidak lekang tak jemu-jemu memandang
Bak kata mereka ‘Yang terbaik dari ladang’
Memberikan perasaan teruja yang menggoda jiwa
Setabah mana hati akhirnya pasti mengalah
Apakah sudah masuk musim cinta?

Katakan kenapa kau buat malamku sukar untuk tidur
Menanti esok tiba untuk berjumpa
Katakan kenapa kau buat siangku asyik mengelamun
Kepingin untuk bersama denganmu
Katakan kenapa?"


hhahaa.. sebenarnya aku TERlayan lagu Daus AF8 masa sama-sama layan tv dengan P.E (imam Pencen).. best lak layan.. tenang sikit dengar lagu ni... tajuknya KENAPA...

Kenapa ye?
Hari ini aku tak tau kenapa semacam je rasa... ceria ada. gelabah ada.. kelam kabut ada.. tapi alhamdulillah.. selepas mak aku tipon.. katanya "OK"

Kenapa lak?
Entah la.. tapi apa yang pasti selepas pada hari ini. Aku akan terus menunggu masa-masa yang sesuai untuk menjelaskan apa yang berlaku.

Kenapa ada?
Mungkin mendatangkan kebaikkan dan kecerian untuk akan datang... jadi sebab itu ada. memang perlu ada setiap masa yang akan dilalui.

P/s : Tak tau nak kenapa lak... tapi yang penting terima kasih buat Emak,Ateh dan E.g sebab menguruskan segalanya...

Thursday, June 3, 2010

Kisah akan bermula disini

Sebentar.. detik-detik.. masa yang akan menentukan dan menjadi titik perjalanan dan kisah akan bermula tidak lama lagi...

mari kita lalui.......~!!!!