Tuesday, May 19, 2009

Birthday aku....


Pelbagai cerita tentang birthday,,,,
pepahal pun nanti aku citer la.,,

sekarang ni aku sudah berumur 25 tahun..
suku abad.... hahaha

Thursday, May 14, 2009

Makan-makan lagi.. hahah


ada lagi makan-makan...
dasat sungguh... melepak tepi pantai...

masa untuk merehatkan fikiran dan minda...
masa untuk berjalan-jalan....
masa untuk meluangkan diri bersama kawan-kawan....

1.. 2.. 3.. 4... 5.... tak tau bape haribulan lagi...
tapi bulan depan la...
hahhaha....
meh jalan-jalan.....

Tuesday, May 12, 2009

Bos baru?? Bos Lama.???

mungkin ada beberapa perkara diantara bos baru dan bos lama...

Bos lama.. telah berpengalaman... banyak memberi nasihat tapi mungkin dari segi kepantasan kerja banyak melibatkan ketangguhan kerja...

Bos Baru.. baru pas mendapat segulung kertas dari pentas Universiti... Muda.. banyak idea... tapi kekurangan pengalaman.. masih baru dalam selok belok kerja....

TAPI YANG PALING PENTING ADALAH... AKU TETAP JUGAK DUDUK DIBAWAH BOSS.... HAHAHHAHA.....

(Dulu masa sekolah tak belajar tinggi-tinggi)..... hehehhe

Lirik Pilihan - Kamu (Maximus)

INDAH SUNGGUH HARUM NYA TUBUH MU…
UMPAMA BIDADARI…
PUTIH BERSERI AYU NYA WAJAH MU…
MENAWAN DI HATI KU…

KAMU…
TLAH MERACUNI HATI KU YANG LAYU…
DAN KAMU…
BUAT AKU RINDU DENGAN MU SELALU…

AKU…
INGIN BERSAMA KAMU…
DI SETIAP WAKTU…
DAN AKU…
MENCINTAI MU SEPENUH…
JIWA…DAN RAGAMU.....

Kod-Kod Yang Kene Pakai Di Tempat Kerja

Senarai Kod yang diperlukan....

1. MAX 883
2.NBF
3.WRV
4.NCD
5.WNF
6.KALER
7.ML
8.MAT TOUCHING
9.KARIM
10.SPONGEBOB

(selainnya belum disenaraikan lagi).... hhahaha

Laju cepat dan pantas.... Menang Juga......









Ahad lepas (10 Mei 2009)

Aku berangkat untuk pergi ke Melaka.,,
tapi dalam kepala otak aku ni... macam-macam fikir...
nak jawab exam ker nak pergi K.L....
Agak berkecamuk fikiran aku.....
Lalu aku mengambil langkah dan pelan rancangan yang baik...

9.00 pagi : Memulakan Menjawab soalan....

9.15 Pagi : Jawab soalan Esei dulu....

10.00 Pagi : Jawab soalan Part A...

10.25 Pagi : Berambus dari dewan peperiksaan....
aku tengok jam dah nak masuk pukul 10.30pagi .. dengan pantas
start enjin kereta terus meluncur meninggalkan dunia peperiksaan...
aku menuju ke Kuala Lumpur... tak sabar nak sertai Sukan ILJTM Zon Tengah
di Institut Latihan Perindustrian Kuala Lumpur...

Bukan apa sebenarnya....
ada sesuatu yang menarik sangat aku untuk pergi ke sana...
aku telah mendapat SMS dari rakan-rakan...
Pasukan Bolasepak telah memasuki peringkat akhir...

semangat berkobar-kobar la... Bola tu....~!!!!






Pukul 12.30 Tengahari..

sesampai sahaja disana... aku tengok kawan-kawan semua tengah penat...

tidur pun ada.. penat la masing-masing tu...

sempat gak la aku pergi ke KFC.. layan kawan-kawan..
Anak-anak buah yang berjuang dalam acara bola tampar....


Pastu ada pulak yang bermurah hati kerana belanja makan KFC...

lepak-lepak... tengok jam pukul 3.45 petang..

terus siap-siap pakai jersi.. (walaupun jersi aku telah dipakai oleh yani)

Jersi 16 menjadi pilihan....



ILP Pedas Vs Adtec Shah Alam... 3-0 (menang la tu)


dasat sungguh... akhirnya Kami telah menjadi juara untuk zon tengah..

ini bermakna ILP Pedas telah menjadi juara 2 zon (tengah dan selatan)

hebat tak hebat la...

Terima kasih kepada kawan-kawan kerana berjuang habisan



P/s- Pertama kali duduk di bangku simpanan... hahahhahha

Saturday, May 2, 2009

Melepak layan lagu.....

Petang ni aku rasa sengal-sengal jer..
mungkin baru balik dari melaka...
motor aku lak hari ni baik la moodnya...
walaupun hanya boleh laju 110km/j je..
kira boleh la... balik petang.. lebuhraya utara selatan tidak pernah sunyi...

sekali bas express lalu sebelah...
rasa motor aku nak melayang dah....

sampai-sampai rumah....
aku terus mainkan lagu mp3 aku...
huhuhuh... nak rehat jap....
sambil melelapkan mata ini...
dengan iringan lagu...

Furniture - Postcard

honey, please leave those milky nightlights
on for me cos out the door
the shadows greet the end of day

dearest, come run away with me
into the night on angel wings
under falling stars over sleeping hillocks

my heart it hangs on my sleeve
my heart it hangs on my sleeve

lover, hand me that locket hanging
'round your neck and near your heart
where all your secrets go when they get lost

and on the other side you'll find
i won't be too far behind

somewhere tonight someone's waiting
to be taken home
somewhere tonight someone's pining
silent as a ghost

(away, so long, farewell my love)

honey, those milky nightlights burn
for you tonight so where you are
it's time for you to make your way back home

(nanti nak minta Banu terjemahkan lagu ni..) ehheehe

Bulan Lepas...

Tak sempat nak tulis apa-apa dalam bulan lepas....
kesibukkan peringkat ke 4 ....
harap-harap semua cepat berlalu...

p/s- tak lama lagi jadi orang tua lagi aku... hahaha

Friday, May 1, 2009

Pagi yang indah,,,,


jam aku berbunyi....
dah pukul 6.30 pagi....
kena bangun ni.... mandi-mandi....

layan blog (laptop lupa shutdown malam tadi)
taip-taip.. postkan la....

layan lagu Kamu-Maximus
penyanyi ni bekas penyanyi kumpulan The Muffin...

mana lak pergi beg aku ni,....
ada pun.. lupa lak nak masukkan kamus dwibahasa....

Panaskan enjin motor jap.....
vrooommm.......... Kawan-kawan....
jumpa di Melaka ye... bye....