Tuesday, June 30, 2009

Happy Birthday Afiq


Happy Birthday Afiq....

semoga birthday kali menambahkan lagi kebijaksanaan dan

sentiasa membantu mak aku sepanjang masa....


mamat ni anak akak aku nombor 2... anak Nani...

jenuh jugak nak layan... sekarang ni dah masuk tadika ABIM..

balik sekolah je .. Terus baca .. aliff ba ta sa ca jim kha kho....


apa-apa pun.. semua anak buah aku tetap menjadi penghibur aku

tatkala aku balik ke kampung... walaupun aku agak sakit hati melihat si afiq ni..

yang selalu membuat huru hara di rumah mak aku...

aku tetap sayang kat dia..

budak baju putih ni la afiq

Afiq.. 5 tahun la...

nanti aku nak beli hadiah untuk budak kecik ni.. hhehee

30 Jun 2004

Thursday, June 25, 2009

Majlis Ramah Mesra Belia Bersama Ibu Bapa




Pada awal bulan julai ini.. aku mulai sibuk dengan program yang diadakan di kampung aku sendiri.... majlis untuk belia-belia kampung terutama sekali budak-budak kompang...

Majlis ini bakal diadakan pada 4hb Julai 2009.. bakal diadakan di Pusat Aktiviti Taman Desa Sentosa.... Hulu Langat,Selangor... kehadiran di jangka ramai la... lebih dari satu tu kira ramai la juga kan... hehehhee.... bermula pada Pukul 10.30pagi... dan akan dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dusun Tua. YB Tuan Ismail Bin Sani.

Kemungkinan aku akan memberi ucapan kata-kata aluan semasa majlis berlangsung...
maklumlakan Pengerusi Kelab...

Majlis ini di anjurkan oleh Kelab Kompang Setia Sentosa bersama Gerakan Belia 4B Setia Dusun Tua...

Kalau ada masa.. kawan-kawan boleh la singgah ke majlis ini.....

Monday, June 22, 2009

Ahad?? Hari minggu... memang sibuk

Ramai yang ,mengeluh... hari minggu yang sibuk...

kawan-kawan blogger... ingat korang jer ke yang sibuk...

aku pun sama...



30 dan 31hb Mei 2009....



Ada kenduri kahwin dekat Taman Indah Jaya,Sungai Tekali...
Siti Maszura Kahwin... aku sibuk jadi cameraman video...
tugasan telah diberi.. so kene la ambik video orang kahwin..
dalam masa yang sama Kompang jugak perlu diuruskan..
dua kerja dalam satu masa.... nasib baik semua berjalan dengan lancar...
dalam masa juga .... ada pulak karnival sukan peringkat DUN Dusun Tua...
Tak pergi nanti .. semua orang tertanya-tanya lak nanti...

sungguh penat hari itu....

5 & 6hb Jun 2009

Hari sabtu tu.. ada main kompang jugak tapi dah lupa kat mana...

oh ye.. dekat kampung seberang..... tengahari panas terik... selamba je main kompang..

lantak la... janji aku happy.. malam minggu , latihan kompang berjalan seperti biasa...

Hari ahad tu pulak.. ada lagi main kompang... tapi lagi lagi letih dari hari sabtu...

2 rumah kena main kompang... di Pekan Hulu Langat.. dan di kampung sendiri...

berkejaran dari hulu ke hilir dan dari hilir ke hulu.. penat tu.. tapi memandangkan semangat ahli kompang berkobar-kobar... aku pun kena ikut sama la...

sungguh penat minggu itu..

13 & 14hb Jun 2009

Seawal pagi yang indah.. aku meneruskan kerja-kerja di kebun pisang... semakin hari semakin naik rumput kat kebun tu.. lalu aku pun pergi la mesin rumput sampai la ke tengahari

rehat-rehat kejap.. zali pun datang rumah.. ajak keluar kejap.. ada hal nak di bincangkan... cepat-cepat bersiap dan terus keluar pergi ke leisure mall... layan minum petang kat situ..... katanya ada orang nak tengok tanah .. so aku sebagai orang tengah kena ada masa tu... tunggu punya tunggu sampai pukul 5.30petang.. baru la orang yang tengok tanah tu datang...

petang tu .. agak redup sikit.. bro Anuar (orang yang nak tengok tanah).. datang la jumpa aku.. punya seronok dia tengok tanah yang aku promote tu.. sebelah dengan agrotek tu.. borak-borak sambil jalan-jalan usya tanah yang nak jual tu.. aku mula kan la dengan rundingan harga... so bincang punya bincang siap ada makan-makan lagi.. sampai la pukul 7.15petang.. minta diri dulu... dalam pukul 8.30malam.. sambung latihan kompang lagi..

14hb lak ada kenduri kahwin lagi.. Baizura.. kawan lama... kena lagi main kompang.. macam biasa la.. tengah-tengah panas main kompang.. kulit ni dah jadi gelap (memang gelap pun)..

Penat juga minggu tu.....

20 & 21hb Jun 2009

Hari Sabtu itu hari.. waktu yang tenat juga la.. pisang banyak juga nak di jual tetapi sekarang ni ada masalah dengan peraih pisang... pasal pisang ada problem.. terpaksa la aku cari pembeli lain lak.. sampai tengahari berhenti buat kerja kebun... balik rumah lewat sikit... rehat-rehat kejap.. lepas zohor gerak terus pergi Shah Alam.. En. Rahmat (pengarah) buat kenduri.. aku gerak awal sikit.. pasal nak ronda-ronda Shah Alam.. ingat nak ronda-ronda situ jer.. sekali terlajak sampai klang.. huhhhu... penat siut... balik lewat dari kenduri.. so malam tu siap kan kerja tertangguh.. zali dengan aku sibuk uruskan jemputan dan anggaran perbelanjaan untuk program akan datang...

Hari ahad tu... pergi ke kebun lagi.. sibuk lagi.. sampai la ke petang... balik kebun je siap-siap.. terus pergi umah akak kat sungai buloh.. jenguk kejap akak kat sana.. dah lama tak pergi sana.. nasib baik tak ada main kompang ke rumah orang kahwin masa tu...

sibuk gila aku sepanjang bulan ni.. tak tahu la bila nak abih.. ni pun dah susun jadual..

27 & 28hb Jun 2009

- Kenduri kahwin di Di kampung gak..

- Mesyuarat UMNO Cawangan

-Rumah Kahwin di Batu 10 , IKBN dan di kampug sendiri

-Gotong Royong bilik gerakkan

4 & 5hb Julai 2009

- Program Majlis Ramah Mesra Belia Bersama ibubapa

-Rumah Kahwin di sungai tekali

-Penyelenggaraan bilik gerakan.

-Latihan Kompang

11 & 12hb Julai 2009

-Rumah kawin jugak.. (byk sungguh sedara-mara nak kawin)

-Latihan kompang

-Mesyuarat Post Mortem Program Ramah Mesra Belia bersama ibu bapa

-Perjumpaan AJK Gerakkan Belia 4B Setia Dusun Tua

18 & 19hb Julai 2009

- Kelas dah start la.... auwhauwuwahw.....

Thursday, June 18, 2009

Lirik Pilihan

Kotak - Masih Cinta


Tik tik tik waktu berdetik
Tak mungkin bisa kuhentikan
Maumu jadi mauku
Pahit pun itu ku tersenyum

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu

Tik tik tik air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mauku tak penting lagi
Biar kubuat bahagiamu

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta

Thursday, June 11, 2009

Berapa pointer kawan-kawan ~!!!

Hari ini keluar result exam..
kawan-kawan semua ... bape pointer dapat...

tanya orang.. akunya tak tengok lagi...
hahhaha....

sambung lagi untuk pelajaran seterusnya.....

Bosan taip?? Update???

Tadi aku ada usya line blog kawan-kawan aku..
ramai yang malas nak update blog.....
pelik gak...

Farah (rakan sekolej dulu)
dia kata serabut kepala otak...
otak dah buntu....
serabut.... mungkin sebab nak kawin kot...
tapi releks la beb.. jangan la serabut sangat... semua orang
ada masalah.. pastu dia kata nak upah orang untuk
update blog dia....

Balkidz (rakan sekolah menengah)
merupakan seorang kawan yang baik hati dan sentiasa ceria
dengan suasana riuhnya...
dia kata mood takda..
penat melayan kenduri kendara...
sanak saudara... penat katanya... takpe la
rehatla dulu. masa panjang lagi....
cuma nak pesan kat dia ni..
pakai ubat nyamuk.. nanti abih darah manis tu...
hahahah....

Nani a.k.a Apple (rakan sekampung")
ada jugak blog... tapi malas nak update.. nak kata takde masa
mungkin juga.. katanya banyak keje...
tapi sempat gak g dating...
kekadang jer layan blog..
takper la.. kekadang kita kene memahami tugas seorang pensyarah ni
dah la layan pelajar
pastu nak study lagi...
jenuh gak yer.....

so sekarang ni.. sapa la yang tinggal???
aku je la yang masih mampu mengupdate blog...
hehehhehe..........

p/s - isu malas (ada aku letakkan... tapi aku lupa tarikh bila)

Thursday, June 4, 2009

Butterworth kat Ipoh????

jap jap~!!!!
hahahhahahahahha

jap jap ~!!!!
hahahhahahahahahha

hahahhahahah
hahhahaha

gelakkan Yanti....
Butterworth kat ipoh??? hahhahahahhahahha

(penat dah ni .. tak larat nak gelak ni... )... hahhahhah

Barisan Kabinet Baru Pusat Sumber



Barisan muka baru dalam Pusat Sumber

Depan: Syuhadah,Azreen (Bos Baru),Nurul

Tengah: Norharyanti,Shobaa,Afroza Banu

Belakang:Aliff,Badri,Hakim


Kenangan Bersama Bos lama
Pn Rohaizah (dpn kiri sekali)

Minggu demam

dah lama tak demam...
sekali dapat demam...

3 minggu berturut...

minggu pertama...
demam tu panas sangat.. tapi takde selsema...
boleh lagi gagah kehulu kehilir....

minggu kedua..
demam kurang.. tetapi sakit tekak.... selsema masih ada lagi
fikir dua tiga kali .. camner nak keluar tengahari...
panas terik....

minggu ketiga...
hari isnin jer dah bawak motor dari Hulu Langat ke Pedas (dalam 125km)..
Jauh sangat... pastu pergi klinik Rembau...
dari Pukul 8.00pagi sampai pukul 9.30pagi...
Lama gila nak menunggu... penat betul..
Layan ubat.. 3 jenis ubat.. Demam, Batuk dan selsema..
sehingga habis..

minggu depan
kena pergi klinik lagi..
selsema teruk.. sampai sakit hidung