Saturday, April 30, 2011

Hari minggu yang malas nak keluar mana-mana

Malas sungguh nak keluar.. dah la kat luar tu suasana sangat panas... panas sangat-sangat.. walaupun keadaan redup.. tapi aku yang merasakan diri ini sangat panas.. huuhhuhu.....

semalam aku pergi amik barang. pakaian dan barang-barang peribadi kat Pedas.. tau tak pedas kat mana. heheh... tempat lama lagi dikenang.. nak kisahkan .. aku sampai je ILP Pedas.. suasana sunyi je.. ermmm... semua balik kampung.. dalam kesunyian tu. tinggal lah seorang penghuni setia atok.. kelihatan atok sangat penat (cam biase ler.. baru bangun tidur", aku ajak la dia pergi makan.. dalam kisah makan-makan ini.. dia memberitahu.. selepas pada ini mungkin kesuraman skit .. sebab aku pindah.. aku bagitahu pindah tak semestinya kena berubah segalanya.. kata ada perjuangan so perjuangan mesti diteruskan.. janganlah kita putus asa.. aku cerita pasal abg man (otai foto )lepas balik dari kuantan ni.. harap-harap boleh settle antara atok dengan abg man. malas nak panjang-panjang... pening gak nak layan perangai orang tua ni.. makin tua makin susah lak nak diajar.. nak kena pujuk selalu.. ahhahaha...

dan hari minggu ni.. banyak aku memikirkan seterusnya perjalanan GMBfoto.. mungkin akan ada pembubaran?? penerusan perjuangan? tapi apa yang aku harapkan.. tidak ada terputus segala hubungan aku selepas berpindah ini.. GMBfoto ilham dari segalanya dari jiwa aku yang sentiasa merasakan perjalanan kita terus ke arah kejayaan..

Thursday, April 28, 2011

Bila merasakan

Hari ni .. hari jumaat.. keh keh keh.. semua orang tau.. tapi hari ini adalah hari audit amalan 5S.. nak tau ke apa itu 5S? nanti cari sendiri la ye.. nak diceritakan hari ini adalah hari terakhir aku di Institut Latihan Perindustrian Pedas.. secara half-official.. keh keh keh.. camtu ke ayatnya.. maknanya lapor diri pada 3 mei 2011. so tempat bertugas yang baru adalah di Jabatan Perancangan Bandar Dan Desa. nak dikisahkan sekarang ni, banyak perkara yang perlu diselesaikan secara tenang dan tekun.. ermmm.. camner tu ye.. apa-apa pun, kerja perlu diselesaikan.. bila merasakan nak pindah ni.. perasaan macam-macam ada. macam masakan 3 rasa lak.. berpindah dari Pedas ke Kuala Lumpur adalah satu kisah yang tak dapat dilupakan sepanjang kehidupan. kisah putih jadi hitam.. kisah hitam jadi putih.. merah jadi biru dan pelbagai lagi.. bila merasakan nak pindah ini.. satu diari akan disimpan dan akan aku baca bila dan masa aku memandang ke arah highway PLUS nanti...

Tuesday, April 26, 2011

Selama ini itu adalah memori untuk kita

perkara-perkara yang lepas.. pastikan akan menjadi satu cerita yang tak dapat dikisahkan didalam perbuatannya balik.. selama ini aku mencari apa yang belum aku mahukan , tetapi disini lain yang dimahukan itu digantikan dengan satu cerita kegembiraan yang tak dapat dilupakan sepanjang masa...

apa yang menjadi selama ini adalah untuk ingatan kita kepada semua dan seseorang serta beberapa orang menjadi satu kisah yang tak dapat dilupakan.. gembira, sedih, panik, kelam kabut.. riang.. tersimpan semua ini setelah apa yang berlaku adalah selama ini untuk memori kita.. moga memori ini digambarkan dalam klasikal indah dan unik.. aku mencari ruang dipencarian jalan-jalan kehidupan seterusnya..

Sunday, April 24, 2011

Betul ke?

Jumaat lepas ada pemberitahuan tentang apa yang akan berlaku nanti... betul ke??
macam mana la nanti ye.. tengoklah keadaan macam mana.. ok ke tak

Monday, April 11, 2011

Saat pagi sebelum ke kuantan,pahang



hanya mereka yang aku rindukan..... selamat pagi semua... my mom and afiq tyco...

Sunday, April 10, 2011

Tidak lewat pun

sekarang menunjukkan masa 1.13am (mengikut laptop sani)... mata masih belum mengantuk lagi.. erkkk.. macam mana ye nak tidur.. esok dah nak kerja..

teringat pula emak di kampung.. apa la kisahnya sepanjang hari ini.. rasa macam dah lama tak balik... walaupun baru dua minggu.. fuhhhhu.... kena juga aku balik nampaknya.. apa la kisahnya tentang kawan-kawan kat sana.. ada ke yang sakit disana.
apa lah kisah saudara mara ye.. makcik-makcik.. ermmmm...... yang disayangi? tengah mimpikan aku kot,., perasan lak aku.. hahahahaha

teringat kat afiq.. yang sentiasa dalam minda dan akal fikiranku.. perghhh ayat..rindunya nak sakat afiq.. " mamak ni asik sakat adik jer". "tinggal 5hari ye".. fuhh teringat sungguh...

sepanjang malam ni macam-macam teringat..so terpaksa la memberhentikan editing foto yang pastinya akan membuatkan geng GMBfoto tanya-tanya aku nanti.. ahhaha... maaf la kawan-kawan.. aku menaip entri ini untuk membalingkan semua rasa teringat aku kepada semua yang aku teringat... esok nak kerja.. esok nak kerja... ehem.. ehem...

Friday, April 8, 2011

Agak segan dengan kekalahan ini.. keh keh keh...



perlawanan yang agak mengecewakan kesuluruhan pasukan.. keh keh keh....
ILP Pedas Lwn Adtec Melaka (1-6).. tapi sudah di jangka kekalahan ini.. oleh kerana tidak berlatih dan tidak membuat persediaan.. ahhahaha... 3 hari sakit badan main bola tak ada training.. hehehe.. kasi la skit foto-foto sedih ni,.hehehe

Thursday, April 7, 2011

Michael Learns To Rock.. keh keh keh... macam-macam hal

ehheheheh........ teringat masa mula dengar lagu MLTR ..
salah satu lagu yang aku minat...

25 minute.

"Boy I've missed your kisses all the time but this is
twentyfive minutes too late
Though you travelled so far boy I'm sorry your are
twentyfive minutes too late"


Macam manalah aku boleh tersarung dengar lagu-lagu ni dulu..
lagi sebelas bulan aku berada di dunia perseorangan...

harap-harap segalanya berjalan dengan lancar....

Paint My Love

From my youngest years
till this moment here
I've never seen
such a lovely queen

From the skies above
to the deepest love
I've never felt
crazy like this before

Chorus:
Paint my love
you should paint my love
it's the picture of a thousand sunsets
it's the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love

Been around the world
then I met you girl
It's like comming home
to a place I've known

Chorus:
Paint my love
you should paint my love
it's the picture of a thousand sunsets
it's the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love

Since you came into my life
the days before all fade to black and white
Since you came into my life
Everything has changed

Chorus:
Paint my love
you should paint my love
it's the picture of a thousand sunsets
it's the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love

Chorus:
Paint my love
you should paint my love
it's the picture of a thousand sunsets
it's the freedom of a thousand doves
Baby you should paint my love