Monday, January 18, 2010

JalanKu Masih Panjang

2010?? 2010?? sekejapnya... kenapa sekejap??? entah la.. aku tak perasan la pula...
sebenarnya.. jalanku masih panjang.. walaupun aku rasa sudah jauh berjalan.. tapi masih lagi jauh untuk berjalan.... tak sangka aku yang dulu kurus dah jadi gemuk.. tak sangka rambut lebat kini sudah banyak gugur.. hahahha...

Tajuk paling lama aku gunakan dalam blog aku.. " Jalanku masih panjang" .. dah sampai masanya aku nak tukar tajuk la.. tapi apa best yang nak letak... belum ada idea lagi.. hiihih...
jap jap.. tanya kawan-kawan la... kring~!! kring~!!! kring~!! ada call jap.. halo!

Sunday, January 17, 2010

Seluas Mana Yang Aku Mahukan......

Laut... terfikir dalam kepala otak..
macam-macam.. laut itu luas.. laut itu ada ikan.. laut itu ada ombak ...
laut itu laut ini...

Kenapa aku suka laut???
kerana laut itu luas dah paling besar dalam dunia...

Kenapa aku suka laut???
kerana di laut macam-macam kita boleh kita dapati...

Kenapa aku suka laut??
sebab laut tiap-tiap hari kasi rezeki kat semua orang....

yang penting sekali adalah... aku suka laut sebab luasnya tiada siapa dapat tahu di mana penghujungnya..... semuanya aku mahukan.. keluasan yang terbentang didepan aku...

p/s- Balik dari laut ~!!!

Thursday, January 7, 2010

Kesejahteraan yang dicapai

Sukar untuk mengatakan sekarang ni... pelbagai cara telah dilakukan untuk mencapai kesejahteraan.. bila memikir apa yang terjadi sekarang ni.. kelam kabut dunia.. perubahan iklim persaudaraan dan persahabatan.. kepolitikan yang tidak terurus.. menyalahkan kekejaman orang yang kaya dan kuasa.. apa semua ini....

melentik-lentik bulu mata membaca surat khabar.. mendengar berita.. melaungkan ketidak puas hati terhadap pihak-pihak tertentu... apa la~!!! itu je yang boleh buat~!!! ni lagi tak guna~!!!.. semua ayat yang sering digunakan....

Kesejahteraan tidak boleh dicapai dengan hanya berdasarkan teori didalam ensiklopedia mahu pun buku-buku yang ditulis oleh cikgu atau professor. kesejahteraan dapat dicapai dengan melakukan amalinya sekali.. janganlah menganggap apabila diajak gotong royong itu atas dasar politik atau mencipta nama.. kita harus fikirkan kemasyarakatan lebih utama berbanding politik atau dasar peribadi...

memupuk senang melakukan susah.. jadi wajib memikir pengeratan persaudaraan dan persahabatan... itu lagi penting dari meneruskan agenda tersendiri....

Monday, January 4, 2010

Kisah Malam BBQ Versi Dusun Tua






Malam marin.... kitaorang ada buek makan-makan kek umah erul.. time-time la nak jumpo kawan.. awak dari KL masa baru balik dari boli barang.. toruih gi umah dio la kan.. awak call la zali.. tak di reply nyo.. satu kes gak budak ni. mano la gi ha.. jadi ko tak jadi...
takpo la .. awak gi la umah erul.. sampai jo di sanun ado lak zali ha.. awak tanyo la apsal tak di replynyo sms awk.. di katonyo handphone tinggal kek umah ko kek anak buahnyo pakai.. ahhaha... lantak la... dah la tadi dila tipon.. dio cakap si syakirin dah sosek.. apsal la korang ni benak benar.. jalan nak lik langek pun lupo.. ahhaha.. tapi takpo.. hari tu kiro best la .. pasalnyo hujan la pulak. tapi bebudak ni tak kisah.. mentedarah tak ingek kek orang lain.. kiro-kiro ado la dalam 20 orang yang datang.. tak kisah awak do.. janji ado orang nak makan.. kek umah erul.. timo kasih bonar sobab kasi tumpang wek makan-makan ni kek umah ko.. lain kali kito wek la kat umah orang lain.. kek kengkawan.. tima kasih datang dan memeriahkan majlis.. hehehhe

(faham?? buat-buat faham la ye..)

Malam BBQ X-SKDT
1 Januari 2010
Rumah Erul, Dusun Tua

Meriahkan Naim dan Afiq

Kisah 2 orang anak buah aku agak nakal di rumah.. selalu menjadikan aku ini seorang kaki belasah budak kecil... hari jumaat lepas.. aku menghabiskan masa melepak bersama diorg.. di Tasik Titiwangsa.Kuala Lumpur.. melayani perlumbaan kereta kawalan jarak jauh...
ternyata Naim dan Afiq teramat suka dan gembira.. hehehe




Sunday, January 3, 2010

yeah..~!!! masuk-masuk.. selamat datang 2010

selamat tahun baru.. ni kira tumpang rumah makcik aku.. sebab alang-alang dah buka internet ni.. menulis sikit la..
banyak aktiviti yang telah dilakukan.. menemani anak buah aku melepak di tasik titiwangsa. layan kereta kawalan jauh.. siap lumba-lumba lagi. makan malam AJK Hari Keluarga..
selain dari itu.. melepak bersama kawan-kawan.. dan akhir nya macam-macam terjadi.. banyak nak cerita.. tapi tunggu esok la ye... heheheh