Wednesday, July 16, 2008

keadaan semakin menjadi-jadi

"aku tak tau la apa nak jadi" sambil membasuh tangan...
"entah la kim.. susah nak cakap ngn orang yang tak faham ni".. zali bengang giler..
"ade ke patut diorang nak kecoh-kecoh pasal benda kecik jer.."zali suara agak sengal skit..
"aku tak berani nak cakap la.. masalahnya apa yang berlaku tu makcik aku sendiri yang buat.. bukan orang lain.." sambung balik...

"pasal kompang aku pun nak sentuh.. aku tak pernah kacau orang.. diorang lak nak kaco aku.. ape diaorang ingat kita 8 tahun yang lepas ker.. dulu kanak-kanak leh la nak main".. hujah aku umpama ketua kampung ...

"susah payah kita nak naikkan nama kelab.. senang-senang jer diorang nak jatuhkan kita.. ingat kita sapa... takper la kim.. pasni kita buat derkk jer... kalau kacau lagi.. kita ajak jer diorang duk depan-depan kita.. minta diaorang nyer penjelasan ape yang diorang nak...".... zali mengungkit lik...

aku tak tau la apsal semua orang dengki bila kita dah berjaya melakukan sesuatu .. bukannya kacau orang lain pun.. tu la sikap manusia... pantang tengok orang senang...
ingat nak bangkit balik kelab kompang tu senang ker...
dari tahun 2000 hingga 2006 senang ke nak naik... dah la tak nak tolong apa-apa.. komplen jer lebih...
hampeh...
kalau tak daya usaha sendiri ... mungkin kelab kompang aku dah lama berkubur...
sengal.. memang sengal.... memang sengal.....

1 comment:

akmal said...

bawak2 la bersabar...tp zali xyah bersuara pon memang agak sengal skit..hahhahah