Monday, February 16, 2009

Aku tak tidur selama 30 Jam

Aku pun tak tahu apa yang telah terjadi.....
pening gak perkara yang telah berlaku pada diri aku ni...
entah macam mana aku boleh tak tidur selama itu....

pelik-pelik....

Hal Kisahnya... pada pukul 10.00 pagi (Ahad 15 Feb 09)...
aku bangun la tidur... selepas itu aku menjalankan la rutin harian...
kemas rumah.... basuh kain.. kemas bilik.... sambil-sambil layan lagu-lagu...
rancak juga la buat kerja...

tup tup... sampai la pukul 3 petang....
layan tv jap.. sambil itu aku pun mula membaca buku(skema konon)
maklum la.. ulangkaji pelajaran...
tok ! tok !.. P. E dah balik lak... sempat juga la berbual-bual...
sampai la ke petang... mata dah berat.. tapi tak boleh tidur pulak
dah mula rasa camtu.... sembang-sembang sambil aku mencuri masa membaca sikit buku...
sedar-sedar dah pukul 6 petang.... aku meneruskan urusan petang...
macam biasa la.. mandi dulu.... tengok makanan apa yang disiapkan....
tengok-tengok.. takda apa-apa yang boleh dimakan...
lepas itu pula.. P.E pula buatkan air kopi panas... siap dia masakan nugget dan kentang goreng
bedal la.. apa lagi....
sampai la ke maghrib....

bila masuk waktu malam lak.. aku pun membuka balik buku-buku aku...
serta laptop di hidupkan pula.. dalam pukul 8.00 malam.....
P.E pula masa tu pula ajak pergi makan pula...
aku pun ikut la....
tapi dia tunggu isya' dulu...
takper la... layan la jugak.....
lepas tu pergi makan....

Selepas pergi makan(aku minum kopi panas je)....
balik la ke rumah..... sehingga pukul 11 malam...
P.E pun tidur.. aku pula siapkan kerja aku..
Assigment berlambak lak tu... tensen lak tu...
aku buat la assignment lepas tu aku siapkan pula gambar untuk diedit...
pengarah dah sibuk tanya......
aku buat la dua-dua kerja tu...
sedar tak sedar dah pukul 4 pagi... aku pun nak tidur la pula...
padam la lampu dan baring atas katil...

kelip-kelip mata aku...
mengapa yer...
ermm... mata boleh nak terlelap...
mengantuk ?? takda pula...
apa nak buat yer.. baring lagi masa tu... tak boleh jugak tidur...
gelisah punya gelisah sampai pukul 5.30pagi...
ini dah hari isnin... aku tak boleh jugak tidur.. lalu ambik keputusan
untuk TIDAK terus tidur.. sampai la pukul 6.30pagi.. aku siap-siap la..
mandi ... bersiap... P.E dah bangun masa tu... aku tak kejut dia...
dia pandang aku semacam jer.. " Kau tak tidur ker"??
Aku angguk jer....

Punch kad kul 7.25pagi...
aku teruskan rutin harian... kerja..
breakfast ... kerja.... lunch... balik kerja....
Jam dah pukul 5.00 petang ni...
balik rumah dah berat..... jalan dah macam orang mabuk..
pandang langit... khayal kejap... oooohhhh tidakkk.......
aku dah mengantuk ni.....
sampai rumah .. rehat-rehat kejap...pukul 6 aku tidur.....
Pukul 8 bangun.. siap-siap mandi.....
makan.... lepas isya' aku sambung balik tidur....
sampai ke pagi............

(10.00 pagi (Ahad) - 6.00 petang(isnin)
Apa sebenarnya yang berlaku yer....
sampai ke hari ini aku tak dapat nak buat penjelasan.....

aku makin susah tidur malamm.....
what's the xxxxx......

No comments: