Friday, February 13, 2009

Hasil pertanian membawa ke perniagaan











Agak semak skit kebun aku ni...

haaa....nampak tak..
aku sudah mula mengaut hasil....
selama setahun aku menanam.. inilah hasil titik peluh aku....
dapat gak aku tengok pokok pisang aku berbuah....

so sekarang ni aku dah start menjual pisang lak..
kalau dulu asik menanam,menjaga, meracun dan membaca...
kali ini aku dah mula menjual... ni kira baru fasa 1...
fasa 2 akan menyusul kemudian lak...

memandangkan lepas ni aku akan mula bekerja keras...
aku harus rancangkan pembahagian masa aku untuk kearah perniagaan lak..
macam-macam la pasni....

kepada kawan-kawan.. kalau ada peluang.. ceburi la bidang pertanian..
tak kira la apa-apa bentuk pun... nak buat ikan keli pun boleh...
ada contoh-contoh yang boleh di tunjukkan...
insyallah.. pasni kalau takde apa-apa masalah... boleh lak layan ikan keli dengan zali....

(pasni nak layan cili api la pulak....)

3 comments:

elva said...

berbudi pada tanah banyak faedah...
jd tokei pisang la skang niehh!!

keem...... kisah liku-liku kehidupan said...

nak wat camner kan...
jadi tokey balak tak leh,
tokey pisang pun jadi la.. heheh

Mohd Ahmad Ferk said...

bleh panggil akeem pisang eh lepas nie?
isk!
ko ngan pisang same je tinggi nyer...
hehehe!