Monday, June 22, 2009

Ahad?? Hari minggu... memang sibuk

Ramai yang ,mengeluh... hari minggu yang sibuk...

kawan-kawan blogger... ingat korang jer ke yang sibuk...

aku pun sama...



30 dan 31hb Mei 2009....



Ada kenduri kahwin dekat Taman Indah Jaya,Sungai Tekali...
Siti Maszura Kahwin... aku sibuk jadi cameraman video...
tugasan telah diberi.. so kene la ambik video orang kahwin..
dalam masa yang sama Kompang jugak perlu diuruskan..
dua kerja dalam satu masa.... nasib baik semua berjalan dengan lancar...
dalam masa juga .... ada pulak karnival sukan peringkat DUN Dusun Tua...
Tak pergi nanti .. semua orang tertanya-tanya lak nanti...

sungguh penat hari itu....

5 & 6hb Jun 2009

Hari sabtu tu.. ada main kompang jugak tapi dah lupa kat mana...

oh ye.. dekat kampung seberang..... tengahari panas terik... selamba je main kompang..

lantak la... janji aku happy.. malam minggu , latihan kompang berjalan seperti biasa...

Hari ahad tu pulak.. ada lagi main kompang... tapi lagi lagi letih dari hari sabtu...

2 rumah kena main kompang... di Pekan Hulu Langat.. dan di kampung sendiri...

berkejaran dari hulu ke hilir dan dari hilir ke hulu.. penat tu.. tapi memandangkan semangat ahli kompang berkobar-kobar... aku pun kena ikut sama la...

sungguh penat minggu itu..

13 & 14hb Jun 2009

Seawal pagi yang indah.. aku meneruskan kerja-kerja di kebun pisang... semakin hari semakin naik rumput kat kebun tu.. lalu aku pun pergi la mesin rumput sampai la ke tengahari

rehat-rehat kejap.. zali pun datang rumah.. ajak keluar kejap.. ada hal nak di bincangkan... cepat-cepat bersiap dan terus keluar pergi ke leisure mall... layan minum petang kat situ..... katanya ada orang nak tengok tanah .. so aku sebagai orang tengah kena ada masa tu... tunggu punya tunggu sampai pukul 5.30petang.. baru la orang yang tengok tanah tu datang...

petang tu .. agak redup sikit.. bro Anuar (orang yang nak tengok tanah).. datang la jumpa aku.. punya seronok dia tengok tanah yang aku promote tu.. sebelah dengan agrotek tu.. borak-borak sambil jalan-jalan usya tanah yang nak jual tu.. aku mula kan la dengan rundingan harga... so bincang punya bincang siap ada makan-makan lagi.. sampai la pukul 7.15petang.. minta diri dulu... dalam pukul 8.30malam.. sambung latihan kompang lagi..

14hb lak ada kenduri kahwin lagi.. Baizura.. kawan lama... kena lagi main kompang.. macam biasa la.. tengah-tengah panas main kompang.. kulit ni dah jadi gelap (memang gelap pun)..

Penat juga minggu tu.....

20 & 21hb Jun 2009

Hari Sabtu itu hari.. waktu yang tenat juga la.. pisang banyak juga nak di jual tetapi sekarang ni ada masalah dengan peraih pisang... pasal pisang ada problem.. terpaksa la aku cari pembeli lain lak.. sampai tengahari berhenti buat kerja kebun... balik rumah lewat sikit... rehat-rehat kejap.. lepas zohor gerak terus pergi Shah Alam.. En. Rahmat (pengarah) buat kenduri.. aku gerak awal sikit.. pasal nak ronda-ronda Shah Alam.. ingat nak ronda-ronda situ jer.. sekali terlajak sampai klang.. huhhhu... penat siut... balik lewat dari kenduri.. so malam tu siap kan kerja tertangguh.. zali dengan aku sibuk uruskan jemputan dan anggaran perbelanjaan untuk program akan datang...

Hari ahad tu... pergi ke kebun lagi.. sibuk lagi.. sampai la ke petang... balik kebun je siap-siap.. terus pergi umah akak kat sungai buloh.. jenguk kejap akak kat sana.. dah lama tak pergi sana.. nasib baik tak ada main kompang ke rumah orang kahwin masa tu...

sibuk gila aku sepanjang bulan ni.. tak tahu la bila nak abih.. ni pun dah susun jadual..

27 & 28hb Jun 2009

- Kenduri kahwin di Di kampung gak..

- Mesyuarat UMNO Cawangan

-Rumah Kahwin di Batu 10 , IKBN dan di kampug sendiri

-Gotong Royong bilik gerakkan

4 & 5hb Julai 2009

- Program Majlis Ramah Mesra Belia Bersama ibubapa

-Rumah Kahwin di sungai tekali

-Penyelenggaraan bilik gerakan.

-Latihan Kompang

11 & 12hb Julai 2009

-Rumah kawin jugak.. (byk sungguh sedara-mara nak kawin)

-Latihan kompang

-Mesyuarat Post Mortem Program Ramah Mesra Belia bersama ibu bapa

-Perjumpaan AJK Gerakkan Belia 4B Setia Dusun Tua

18 & 19hb Julai 2009

- Kelas dah start la.... auwhauwuwahw.....

4 comments:

♥ balkidz_hunny ♥ said...

ohh..bz2..
hari minggu mmg bz..
pnat2..

keem...... kisah liku-liku kehidupan said...

penghabisan bz tu tak tau biler..
heheh

♥ balkidz_hunny ♥ said...

beb...
nak panggil grup ko main kompang bape charge?
huhu...

Luv like this.... said...

akeem...jgn lupe 11/7 kul ptg ko kat ioi mall..xde pon dlm list

*PA x bergaji**