Tuesday, November 3, 2009

Kucar-kacir dan Macam-macam

sejak dua menjak ini.. macam telah berlaku dalam suasana sekarang... banyak sangat perkara seperti.. bermuka-muka.. tikam dari belakang... hasutan durjana.. apa nak jadi manusia sekarang.. tambah-tambah lagi orang yang melakukan perkara itu seperti sukar dipercayai tetapi wajib di percayai... muka cantik tapi perangai macam haram... ilmiah dan penuh kesyukuran melihat wajahnya akan tetapi macam sial perangai kerana selalu menyibuk hal kerja orang.. selama bertahun-tahun aku bekerja.. pada kali ini adalah paling teruk dalam kehidupan aku.. macam duduk kampung.. kat kampung pun tak perangai macam ni.. yang lebih menyakitkan hati dan perasaan yang gundah gulana ini.. perangai orang-orang tua yang semakin menjadi-jadi memijak perasaan dan membangkit pemberontakan jiwa orang muda... aku memikirkan orang tua akan menjadi panduan orang muda.. ini tidak.. orang muda dijadikan bahan cemuhan.. perkara yang sempit dikeluarkan.. hal-hal kerja orang dipantaunya.. habis tu? kerja orang-orang tua??? siapa pun tak peduli...

orang muda seperti sekarang tidak mahu perkara-perkara sempit macam yang terjadi sekarang.. orang-orang muda mahu kehidupan yang aman dan damai tiada porak poranda seperti sekarang.. tak faham.. tak faham.... kenapa terjadi ye.... kucar-kucir.. sekarang ni ada kumpulan-kumpulan... puak-puak.. mafia-mafia kat sini tak boleh terima keadaan macam ini.... perkara berlarutan... apa kesudahannya... tunggu je la...

1 comment:

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

haha betul2.... aku pn rasa mcm mane ko rasa skgr... huhuhu