Sunday, March 28, 2010

Menanti saat ternanti

Sejak dua tiga menjak ni.. aku senyum sentiasa.. hati sudah senang sekarang ni.. dahulunya kalut dengan kepeningan dan kekalutan.. namun Allah S.W.T itu maha adil dan saksama telah memberi aku kesusahan dan keperitan untuk ketenangan pada masa akan datang...

Sukar untuk dijangka.. entah kenapa aku semangat untuk terus bekerja.. macam sekarang ni final exam lagi 23 hari jer.. tapi aku semakin semangat macam tak sabar nak tunggu peperiksaan yang bakal menanti.. mungkin disebabkan pelbagai perkara sudah selesai.. mungkin juga disebabkan oleh permohonan emak aku tentang bantuan pembakar kek itu diluluskan dan akan dihantar ke rumah aku tidak lama lagi. mungkin di sebabkan akak aku telah mendapat rumah kuarters putrajaya yang sudah setahun lebih dia minta. mungkin jua kerana akak aku sudah berpindah daripada Jabatan Perancang Bandar dan Desa(JPBD) ke Jabatan Perdana Menteri (JPM)dan telah hilang kepeningan di tempat lama itu. Mungkin jua kerana abang aku sudah bekerja dan tidak melepak serta memeningkan kepala emak aku di rumah. mungkin jua si kecil Afiq telah terpilih menyertai sukan peringkat negeri..

pelbagai perkara yang menanti dan akan menanti.. apa yang penting.. aku suka dengan dunia aku sekarang.. pancaroba yang tak henti-henti datang singgah dan pergi. harap-harap perancangan aku untuk akan datang berjalan dengan sempurna hendaknya...

aku pasti akan kesana jua.....

2 comments:

m.a.r.i.n.a.r.i.z.u.a.n. said...

aku pn ada perancangan gak keem.. tapi life aku kat opis sedikit x bes lah.. tu membuatkan perancangan aku semuanya terbantutttt.. hehehehe...

keem...... Jalanku masih panjang said...

hehehe.. mmg slalu camtu... tp kene igt la... keje ni sebenar utk cuti..
wat je la perancangan.. asalkan berjalan lancar tk kira cepat atau lambat