Rembat dari blog hajar

entah kenapalah budak kecik iaitu hajar nak tutup blog dia?? ada gangguan jiwa?? gangguan perasaan?? jiwa tertekan?? atau sudah ada 100 blog yang susah nak dikendalikan.. ada cerita disebalik blog dia yang sempat aku curi... Kisah Pusat Sumber dan Multimedia,

14 November 2008


Assalamualaikum.

Saya suka mengumpul kawan. Adakah itu satu hobi? Tidak. Tidak salah kalau kita suka berkawankan. Sejak saya berLI di ILP Pedas ini, kawan-kawan saya tentulah terdiri daripada mereka yang bekerja di sini.

Baru-baru ini saya bertugas di Bukit Jalil (saya akan post enrty tentang ini di masa depan). Sedang saya bertugas, saya bersembang-sembang dengan seorang staf dari JTM (ibu pejabat). Dia tanya pada saya adakah saya akan rasa sedih bila tamat LI nanti. Dan tanpa berfikir panjang, saya terus menjawab mestilah akan rasa sedih. Mereka semua baik dan baik dan baik. Saya suka bekerja dengan mereka. isk.. Dan staf itu tersenyum. Saya pun senyum. =)

Inilah mereka.

.puan rohaizah.

ketua jabatan disini. sangat berfikiran positif. pandai mengambil hati dan memuji anak buahnya. puan kadang-kadang agak kelam kabut (cepat-cepat, lari-lari anak). haha. sangat comel. hehe. selalu bercerita tentang dirinya. (percaya atau tidak, puan pernah bercerita tentang kisah cinta pertamanya kepada saya) hehe. mereka suka memanggil puan dengan panggilan makcik atau principle. hehe. puan seperti saya, sukakan kesempurnaan bila membuat kerja. puan sangat suka artis-artis dari korea. haha. puan selalu suruh saya memuat turun lagu-lagu korea. haha. Puan juga ada bisnes kek!! puan pernah ambil cuti ketika bulan puasa untuk siapkan tempahan. haha. dan diakui, memang sedap. =)

.encik abdul aliff.

sangat jujur tetapi kadang-kadang tak. hehe. dan kalau dia nak cakap sesuatu, memang direct tanpa ada tapisan.hehe. perangainya seperti budak-budak. suka membaling buku, pen, hentak kaki, tendang kerusi meja. haha. kalau baru kenal dia tentu akan ingat dia ini marah padahal dia gurau saja. hehe. dia sangat suka membaca seperti saya. saya selalu meminjam koleksi buku dia. hehe. dia juga selalu membantu saya dalam kerja seharian. terutamanya TMS. kalau membantu, dia akan bantu sehingga kerja kita siap. baik tak dia? tetapi kalau gelakkan orang, memang nombor 1! hehe.

.encik badri.

encik badri orang Batu Pahat. orang kampung tu. hehe. bagus dalam hal-hal media ini. terutamanya photoshop dan hal-hal kamera dan sebagainya. dia selalu menerangkan kepada saya tentang kamera itu, kamera ini. dia pernah memberi kepercayaan kepada saya untuk jadi pembantunya untuk menjadi jurugambar bagi majlis utama disini. selalu memberi idea dan mengajar saya untuk menjadikan sesuatu kerja media itu menjadi lebih cantik dan menarik. dia suka membuat sesuatu sehingga menjadi dan membuahkan hasil. dia juga seperti encik alip, kalau gelakkan orang, memang satu kumpulan. hehe.

.hakim.

dia ini pembantu perpustakaan disini. dia menggelarkan dirinya penjaga buku. sangat suka membuat lawak! serius. dia suka membuat orang lain ketawa. suka menyanyi, suara boleh tahan. paling kelakar, dia suka menyanyi dan lirik ikut dialah nak letak apa. haha. mungkin dia bercita-cita nak jadi ahli parlimen kerana dia aktif juga hal-hal politik ini. hehe. pernah, dia datang senyap-senyap dari belakang komputer saya dan menarik monitor komputer saya, masa itu sangatlah terkejut. rasa nak gugur jantung kerana tiba-tiba monitor komputer ini nak jatuh. jahat kamu hakim! huhu. semua orang suka kalau dia buat lawak. haha.

.kak yanti.

pengajar matematik disini. sangat baik. sedia membantu, tanpa berkira. kak yanti pernah menghantar saya ke klinik kerana saya demam. malam-malam. terharu. kerja dia banyak tetapi dia tetap melakukannya demi menjaga hati semua pihak. selalu mengalah dengan mereka-mereka yang berkaitan. kasihan kak yanti tetapi dia tetap buat sampai siap. huhu. suka mengumpul cerita korea! saya selalu pinjam dari dia. hehe. saya pernah menggantikan kelas dia untuk beberapa kali. seronok juga mengajar. hehe.

.banu.

pengajar bahasa inggeris. dia juga housemate saya. baik dan suka bercakap. tidak berkira. selalu menjadi penggalak untuk bertutur dalam bahasa inggeris. menjadikan hari selasa hari bertutur dalam bahasa inggeris di pusat sumber. tetapi akhirnya setiap hari perlu cakap bahasa inggeris. haha.

.kak zu.

suka memberi nasihat. ada banyak buku diatas meja kak zu. tips bekerja di pejabat. doa-doa kejayaan. huhu. pelajar agak rapat dengan kak zu (kalau tak silap) kerana kak zu adalah staf yang menjaga hal-hal asrama dan sebagainya.

Comments

QueenBz said…
aku paham kesimpulannya di sini!
:) nak cakap ko ni pak lawak yg bisa menghiburkan semua orang la yer?
keem said…
hahahha...
bkn sebab pak lawak...
aku suka mengenakan orang.. kaco org tak abih2.. ihihihih

Popular Posts