Terbang melihat masalah tinggi

"sentuhanmu satu azimat.. buat diriku hina.. manusia terpinggir melara".. melayani siaran radio tempatan.. lagu tu dendangan Awie dan Search.. lama betul tak layan Nurnilam Sari.. sesepagi yang hening ni.. aku sekarang ni kelihatan pening-pening ulat beluncas... entah kenapa pemikiran aku jauh terbang ke sana... memikirkan keadaan yang menjadi dugaan dalam hidup.. menentukan masa yang menjadi tanda tanya adakah itu patut atau tidak menjadi hari itu adalah hari realiti.. akan tetapi kehanyutan pemikiran ini tidak boleh aku biarkan... beringat pada tuhan yang SATU menjadi aku semakin tunduk ke bumi... Allah S.W.T menjadi dunia ini indah dan aman untuk semua manusia didunia ini... indah sungguh... jadi masalah yang berlaku... adalah keindahan untuk semuanya...

Aku terasa ingin terbang menyelesaikan masalah ini.. terbang tinggi meninggalkan segalanya.... aku yang tak pernah henti menyelesaikan perkara-perkara yang penting dalam hidup.. aku juga menunggu hari-hari itu....

Comments

Popular Posts