Semua cerita pasal hari ibu.. aku pun nak juga cerita ..


Sempena hari ibu ni. ramai betul kawan-kawan aku sibuk beri ucapan la.. hadiah la.. bawak ibu pergi bersiar-siar la.. macam la.. bila sebut ibu.. ada je yang bersuara.. "aku panggil emak".. "aku panggil mama".. aku panggil umi dan macam-macam lagi.. apa yang penting maksudnya sama.. orang yang bertanggungjawab melahirkan kita dan menjaga... aku seronok sangat-sangat.. sebab selepas arwah ayah pergi 19tahun yang lalu.. emak adalah segalanya bagi aku.. justeru itu kakak-kakak aku yang bertanggungjawab melarikan emak aku dan menyambut hari ibu di Bagan Lalang. Jelas kelihatan sungguh riang diraut wajah emak aku tatkala meniti usia 51 tahun...

kepada kawan-kawan ... sayangilah ibu kita untuk segala-gala yang ada didunia ini.. semoga Allah murahkan rezeki emak aku dan panjang usia serta ceria bersama anak-anak dan cucu-cucu yang nakal itu....

p/s - mamak amen je tak dapat ikut.. hiihihhi.. sori meng,..~!!

Comments

Popular Posts