Tuesday, December 21, 2010

Saya merasa saat-saat akan datang

Makin dekat tahun 2011 ni... makin terus bersemangat aku menyusun langkah-langkah menghadapi cabaran akan datang..persiapan kehidupan.. persiapan untuk keluarga tersayang... persiapan dalam semua bidang.. dan persiapan untuk membina keluarga..

Mak ada meluahkan kata-kata yang mak tak mahu lagi jalan-jalan sangat katanya.. hatinya telah terpaut dengan kaabah dan mekah yang menjadi tempat idamannya sejak 3 4 tahun ni.. tapi katanya belum cukup duit. tiada lagi sebut-sebut dibibirnya mahukan Langkawi ke Kelantan ke Nilai 3. Hati tersentuh mendengar luahan itu.. mak bercita-cita sangat mahu ke sana. katanya lagi, sebelum mata terpejam nak melihat kaabah yang indah itu didepan mata.

Melihat pelbagai perkara yang berlaku, tersenyum melihat adik tersayang.. EG atau Ucu panggilan anak-anak buah. dia terus bersemangat menjalankan perniagaan keknya. tak kira masa waktu dan ketikanya. aku tak pasti lagi apa target akan datang. balik kerja buat kek.. hari minggu buat kek. sampai aku tengok dia pun dah macam kek, apa-apa pun ianya menjanjikan kepuasan pada dirinya. jadi tahun depan harap-harap dia terus mengembangkan perniagaannya.

Dalam sibuk-sibuk menjalankan rutin harian, kakak sulung aku, Ina.. sama je macam adik dia.. dengan kelas, dengan jaga anak-anak, suami lagi.. hurhhh.. entah bila dia nak rehat aku pun aku tahu la.. kek yang pelbagai jenis tetap dijalankan. Susah betul nak jumpa. Atau aku yang terlalu sibuk atau berjauhan. takpe la kak.. nanti aku sempat aku jumpala.. harap-harap apa yang dilakukan sekarang akan terus berkembang pada tahun hadapan, Awish pun dah sekolah. Ana pun dah besar. Suami pun makin besar, hahahaaa... semoga kehidupan terus bahagia sehingga ke akhir hayat.

Ada lagi yang perlu dibuat oleh kakak aku yang sorang lagi ni..Nani, kau selalu je sibuk suruh semua ahli keluarga buat aduan kat pejabat kau. apa kau ingat kami ni suka buat aduan ke.. hahahhaha.. apa-apa pun.. ketabahan dia susah nak dikatakan.. halangan,rintangan serta cabaran semasa ni. memang susah untuk dikatakan. tapi harapan untuk tahun depan.. kena buat satu perancangan membina.. kahwin pun membina juga tapi pastikan yang ada sekarang terus maju. kecenderungan menjaga emak sepanjang masa memang diakui oleh aku. saat-saat dan minit-minit dia memang sentiasa ada, dan menjaga dua orang pahlawan tu.. fuhhhh... memang memeningkan.. tak apa..teruskanlah kehidupan dengan jayanya.. harap tahun depan banyak memberi perubahan dan teruskan ketabahan tu.

Seorang abang yang belum dapat aku lepak-lepak.. Emi, tak sempat la bro.. masing-masing ada jadual masing-masing.. kalau mesej-mesej lak.. dah cam awek.. hahahah.. nampak tenang dan sentiasa je releks (tidur pun ada gak), tahun depan yang semakin dekat ini segala harapan dan perancangan kau tu dapat dilaksanakan dengan jayanya. jangan cuba untuk berpusing ke belakang melihat perkara yang lalu.. lihat sahaja apa yang ada dihadapan..

Aku pula semakin terus bersemangat menanti tahun depan yang tinggal beberapa hari lagi. perancangan perlu diteliti semakin mendapat perhatian sepanjang masa. kehidupan bersama insan tersayang yang diikatkan dengan sokongan pihak keluarga,aku melihat perkara yang baik ini menjadi titik usaha untuk terus berjaya dalam kehidupan, kepada insan tersayang.. semakin hari semakin bahagia bersama dan terima kasih kerana berusaha untuk terus memahami keluarga saya dan teruskan ikatan erat diantara kita,

No comments: