Sunday, July 17, 2011

KL Sesak seperti dulu juga...

hari ini genap 2 bulan aku bertugas di Jabatan Perancangan Bandar Dan Desa.. seperti biasa.. bangun pagi seawal pagi.. menyiapkan diri dan memanaskan enjin motor yang baru sebulan lebih dibeli.. persiapan tidak sama seperti dulu.. banyak perkara diawalkan.. buat kerja awal. minum pagi awal.. cuma aku merasakan sesuatu kebiasaan.. Jalan Kuala Lumpur yang sangat sesak.. memang sesak... motor pun susah nak celah sana celah sini.. perghhh~!!! tak ubah.. seperti dulu juga.. nasib baik pengalaman mengajar segalanya. dari kecil aku memang didedahkan kesibukkan KL.. perjalanan pagi dari rumah sampai pekan Batu 9 sehingga masuk jalan cheras menuju ke Jalan Loke Yew sampai ke Jalan Kinabalu sehingga menuju ke Jalan Parlimen.. semuanya sesak.. penuh kereta. hahhaa.. nasib aku memang macam tu lah. walau macam mana pun. KL tetap sesak seperti dulu...

p/s- kerja kat pedas dulu kerbau menyesakkan jalan.. ahahhah

No comments: