Friday, July 27, 2012

Kelewatan tak sengaja.. selamat berpuasa

Alahai.. terlalu sibuk sangat ( konon).. sudah masuk 7 ramadhan,, kelewatan aku.. sungguh penat.. tak sangka lak puasa ni stamina ramadhan makin kurang.. maklumlah makin tua (alasan je ni).. sesetengah orang macam aku ni sebenarnya banyak keistimewaan ramadhan ni. Antaranya badan makin kurus dan kacak. hahaha... terasa semakin ringan badan sekarang.. oh ye.. tiap-tiap petang jarang sekali membeli di bazar ramadhan.. dulu masa bujang asalkan balik kerja terus menebeng (bahasa mana tah) di bazar ramadhan rembau. rambang mata tengok juadah.. asalkan berduit makan banyak-banyak je, tapi sekarang dah ada isteri. isteri la masakkan. isteri bangunkan sahur. oh alangkah indahnya dunia perkahwinan..hahahha... beruntunglah kalau ada isteri ni. kepada sahabat-sahabat yang membujang tu. cepat-cepat la kahwin ye. kalau tak asyik melaburkan kewangan je di bazar ramadhan,

p/s - Teringat kisah surau, mercun dan moreh

No comments: