Al Kisah ILP Pedas lagi ( Coretan Hajar)

.kisah tentang jumper.


salam

belum mula taip saya dah nak gelak. haha. tiba-tiba saya teringat peristiwa kira-kira 3 bulan lepas. [tentulah masa kat ilp]. saya terinngat ni pun sebab komen yang encik alip bagi tu. huhu. [saya tahu semua orang takkan lupakan sampai bila-bila pun]. haha.

komputer kak yanti ade problem. dan kak yanti mulalah panggil encik badri lah, hakim lah, rasanya encik rahmat pun dia nak panggil suruh tolong. hehe. <-- baca="" blog="" bukanlah="" dia="" diri="" harap-harap="" hehe.="" ni.="" ni="" pandai="" pergilah="" pun="" sangat="" saya="" sebab="" sedar="" span="" style="font-style: italic;" tak="" tengok-tengok.="">repair komputer] <-- belajar.="" hehe.="" minat="" nak="" sangat="" saya="" span="" style="font-style: italic;" tapi="">then, si penjaga buku yang banyak mulut tu suruh saya buka cpu. saya pun bukalah. then operatelah semua dalam tu. si penjaga buku tu suruh saya tengok hard disk tu. saya pun tengoklah. hehe. dia kata pasang jumper ni. hah? alamak nak pasang macam mana ni. dulu kat u operate cpu takdelah plak sentuh-sentuh jumper ni. terlepas silibus ke? ke saya ada ponteng kelas? haha. adeh. saya bacalah petunjuk tu. dan.. nah! saya tunjuk kat si penjaga buku.

then.....

dia tak cakap apa tapi gelak sampai kalau duduk kat dewan makan ilp pun boleh dengar. dia tunjuk kat encik badri, apa lagi, lagi bertambah riuh. adeh. tension betul. tak sampai 3 saat, encik alip datang. kenapa? kenapa? huhu. bila dia dapat tahu, habis memang pecah pusat sumber tu. huhu.

saya salah pasang jumper. hahahaha. adeh. sampai ke sudah bila pasang cpu je, bila pasang jumper je semua tengok saya. haha. takut saya salah pasang lagi. hehe.

eh, saya dah tau la sekarang eh. hehe. dah pandailah kiranya ni. hehe.

* si niza marajuk sebab nama dia tak banyak dalam blog ni. haha. takpe nanti ingat nak masukkan cerita fasal dia 2 kali dia datang lambat pergi office. haha. <-- agak-agak="" bagi="" br="" dia="" hehe.="" tak="">
* baang kata result li dah ada. agak-agak encik alip bagi markah berapalah ek? =]

Comments

Popular Posts