Kisah Ais Kepal Kampung Baru

Dulu selalu aku gi makan dekat akak ais kepal kampung baru.. (dah ada hashtag #aiskepalkgbaru sekarang)..

Masa tu 2003.. begitulah lamanya aku melayan makanan dekat situ.. mee kari laksa nasi goreng kampung.. panas-panas makan.. kat situ memang seronok sebab nasi banyak (mungkin sebab makcik ni kasi untuk budak sekolah yang selalu datang situ)
Dan bersilih ganti pekerjanya...

Dan Sampai ke hari ini aku singgah.. melihat seorang anak dara yang sopan sesangat melayan tetamu... fuhh! ni kalau 15 tahun lepas boleh jual ayat-ayat cinta ni (tajuk lagu ni)...
melayan sehingga makanan sampai.. malas nak tanya nama.. karang banyak soalan temuramah MHI (citer dedulu)... sehinggalah waktu nak bayar.. aku menyebut apa yang ku makan.. lalu anak dara sopan itu bertanya kepada akak tokey tersebut.. "Nek, berapa kira makan ni" fuhh! lalu aku berkata.." kak.. sejak bila jadi nenek.. bilanya bermenantu??" hahah gelak akak tu dibuatnya...

Maknanya 15 tahun itu sangat lama dalam kehidupan.. semoga akak ais kepal terus maju dalam perniagaan.. dan terus mendapat cucu-cucu yang baik dan sopan santun.. seperti contoh diatas.. hahahahhaha
#aiskepalkgbaru

Ada gambar tapi entah dimana perginnya.. nanti aku upload haha

Comments

Popular Posts